Hej!

Håber jeg poster i den rigtige forumdel, ellers må moderatoren gerne flytte tråden. Jeg har også søgt, men finder ikke rigtig den info jeg leder efter, derfor denne tråd.

Vi står ved startlinjen til at skrive kontrakt om at lade en virksomhed indrette overetagen på vores Smålandsvilla.
Da det vil være 3 soveværelser, fællesrum og badeværelse, overvejer vi, om det er værd at isolere indervæggene eller ej.

Gør det en stor forskel? Tanken er, at da det bliver soveværelser, ville ekstra lyddæmpning måske være værd at have. Der kan måske komme lyd ind via dørene, da dør og karm ikke er helt tætte mellem hinanden.

Vi skal give besked snarest, så vi spørger jer andre, hvad I synes.

Mvh

Isoler!
Det gør enormt stor forskel, lydmæssigt. Væggene og huset vil desuden opleves som mere robust. Uden isolering kan væggene lyde som "bongotrommer", når man rumsterer med noget.
I vil garanteret fortryde det, hvis I ikke isolerer.

K
Vi skal også indrette overetagen og vil isolere indervæggene. Merudgiften er ikke specielt stor, da vi allerede har isoleringen og skal isolere selv. For at kunne udnytte alrummet, der ligger væg i væg med alle soveværelserne, tror jeg også, at det er nødvendigt.

/Krille

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.