Halløj.
Planen om at isolere mit garage begynder at tage form, men spørgsmålet er, hvordan jeg skal gøre med loftet. Se vedhæftet billede...sådan ser det ud i dag.
Tagbjælken er 170mm...
Min plan er...Efter at have forsøgt at finde ud af den rigtige metode...
Ind med lidt lavere isolering, typ 145 for luftspalten, og også åbne i tagfoden så luftet kommer ind. (Ingen åbning i dag).
På med plast...og så lægte (glespanel) loftet og derefter på med plader....

Eller har I en anden fremgangsmåde??
Garage loft med træbjælker og ubehandlet træloft, der viser strukturen og nuværende tilstand før isolering og yderligere arbejde.

Skal du have opvarmet året rundt?

Nja....jo..men typ 15 grader vinter...og hvad det nu er om sommeren... :-)

Glem ikke plader til luftspalten, enten masonit eller behandlede bølgepapplader.
Bølgepappladerne kan fastgøres med hæftepistol fx.

Men så har jeg forstået det rigtigt åbne i enderne. og så skabe luftspalten, isolere osv...

Skal du spartle samlingerne i loftet og male?
Jeg mistænker, at de nuværende loftsbjælker ikke er dimensioneret med nedbøjningsfaktoren i tanke. Så der er en lille risiko for, at det vil revne derfor.

Ellers er det, som jeg har forstået, en korrekt måde at isolere på, om end ikke med så stor effektivitet.
Men hvis du holder 10c og understøtter med en elvarmer, når du skal arbejde, så spiller det nok ikke så stor en rolle.

Corre: Ja, det er tanken i et længere perspektiv, så om det bliver plader eller bare råspån er endnu uvist. I dag er det slet ikke isoleret opad, kun paptag og brædder... så der er ingen idé i at opvarme det.
Men tanken er som du siger, at holde 10-15 grader og så en varmeblæser, når jeg skal arbejde der...

Tak for inputten... nu skal der forberedes isolering.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.