Hej!

Jeg er ved at bygge en garage og har kun lister og panel til halvdelen af garagen tilbage udvendigt. Dog har jeg en speciel panel på garagen (300mm limtræpanel), som havde omkring 6 ugers leveringstid, da jeg var nødt til at bestille mere.

Hvad siger I? Jeg har vindpap og lægter oppe nu på delen, der mangler panel, og vil gerne begynde med isolering/fugtsikring/lister indvendigt, men vil isoleringen tage skade, hvis det regner på vindpap og optager vand?

Tak på forhånd!
 
Tomture61
Hvis den skulle blive våd af regn, selvom taget og vindduken burde beskytte væggen rimelig godt, så vent med eventuelle plast-/byggplader indvendigt til sommeren.
 
L
Vindduk lader vand passere, den er imod vind. Så ja, det vil blive beskadiget.
 
Tomture61
L Lolight sagde:
Vindduk slipper igennem vand, den er imod vind. Så ja det vil blive beskadiget.
Njaa, fra ydersiden slipper den ikke igennem vand/fugt så let. Ydersiden af dugen er belagt med et plastiklag som stopper vanddråber, dog ikke vanddamp eftersom den er perforeret.
 
Tomture61 Tomture61 sagde:
Njaa, fra udsiden slipper den ikke igennem vand/fugt så enkelt. Udsiden af dugen er belagt med et plastlag som stopper vanddråber, dog ikke vanddamp eftersom den er perforeret.
Okay, det var det jeg mistænkte, at den slipper igennem en del fugt. Jeg tænkte at luftspalten måske kunne række for at tørre ud en lidt fugtig isolering men bare dumt at chancen. Så tror jeg at jeg afventer ind panelen så kan jeg alligevel gøre det færdigt inden foråret :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.