Y
Tænkte at skifte facade på to sider af min gamle redskabsskur. (resterende næste år)
Og hvis jeg nu skal gøre dette, ville det måske være godt at få lidt isolering og vindpap på.

Bygningen kommer ikke til at blive en 21 graders, helårsbygning.
Jeg ved ikke, hvad den skal blive til. Snedkerværksted, garage, sauna, hundegård. Måske med lidt vedligeholdelsesvarme.

Så at få lidt isolering på, hvis nu, ville vel ikke være helt forkert?

Men hvor meget isolering?
Der er mange forskellige dimensioner på træet. Bjælkerne nederst, hjørnerne og øverst er 10 cm dybe.
Bør jeg lægge noget træ på for at have tykkere isolering?

Træplader på indersiden, vindpap på ydersiden, luftspalte og panel.

Noget mere man bør tænke på?

View attachment 229839
View attachment 229840
Mit mål er at få lige og pæn panel ligesom denne:
View attachment 229841

L
Har du tænkt dig at isolere indefra

Y
Al gammel vægpanel skal væk.
Men ja, det bliver vel til, at jeg indsætter isoleringen indefra.

Er det ikke nemmere at sætte isoleringen fra ydersiden, når du alligevel fjerner panelet?

Et rimeligt alternativ er måske at holde med de 10 cm, der går ind nu, og så når det er bestemt, hvad det skal blive, at der efterisoleres på indersiden med et lag yderligere 45 - 95 mm?

L
Kan være godt at sætte den fra indersiden, det kan jo regne, stop i arbejdet :worried:

Y
Hvis væggen skal gøres dybere for mere isolering, så vil jeg lægge træ på ydersiden.

Hvor meget isolering er passende til et "förråd" ?

L
Y Yrrol sagde:
Hvis væggen skal gøres dybere for mere isolering, vil jeg lægge træ på ydersiden.

Hvor meget isolering er passende til et "lager" ?
Uden at vide hvad du tænker, sommervarme frostfrit 2X45 vinterbonet 90x45

Y
Jeg kan forestille mig at gøre min 100mm søjle dybere ved at tilføje træ på ydersiden af søjlerne, derefter ny panel, så jeg kan have lad os sige 120 eller 145 isolering, hvis det ville gøre en stor forskel, hvis bygningen skal have vedligeholdelsesvarme om vinteren. Hvis den dag kommer, så laver jeg to-etages plan hele vejen og kan så lægge isolering på "vinden".

L
Gør ret meget mellem 120 --145 bliver vinterbonad 2 vedtræ døgnet :)

Y Yrrol sagde:
Hvor meget isolering er passende til et "lager" ?
Ingen let spørgsmål at besvare!
Men her i Sydsverige ville jeg sige, at 0 cm isolering er nok til et "lager".
Eller har du tænkt at varme det op en smule?
Læg i så fald 95 mm glasuld, så er du hjemme.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.