Måske har jeg misset noget i mine søgninger, men kan ikke finde noget fra før i hvert fald.
En gammel længe i mellemste Skåne med gammelt stald i den ene ende og lade i resten skal blive en garage
dvs det meste er bare træpanel, det samme i loftet.
træ, så gammelt etternit-tag ovenpå det....
hvordan skal jeg tænke?
Skal have grundvarme om vinteren via Luft/luft
"stalden" bliver "Fin-værksted"
Laden bliver garage hvor man skruer.
loftet ovenover "fin-garagen" vil jeg nok beholde uisoleret.
luftspalte og så plast mod ydervæg, derefter almindelig isolering og en gipsplade eller krydsfiner inderst?
samme spørgsmål i loftet, primært holder jeg nok åbent op i kip i garage-delen tænker jeg.
tak på forhånd
En gammel længe i mellemste Skåne med gammelt stald i den ene ende og lade i resten skal blive en garage
dvs det meste er bare træpanel, det samme i loftet.
træ, så gammelt etternit-tag ovenpå det....
hvordan skal jeg tænke?
Skal have grundvarme om vinteren via Luft/luft
"stalden" bliver "Fin-værksted"
Laden bliver garage hvor man skruer.
loftet ovenover "fin-garagen" vil jeg nok beholde uisoleret.
luftspalte og så plast mod ydervæg, derefter almindelig isolering og en gipsplade eller krydsfiner inderst?
samme spørgsmål i loftet, primært holder jeg nok åbent op i kip i garage-delen tænker jeg.
tak på forhånd
Ydervægge bygges normalt udefra og ind:
Panel, sømstrø, vindbrydende dug, isolering, plastik og så gips/plyfa. Ofte har man også 45 mm isolering indenfor plastikken som installationsrum. Hvor tyk skal du gøre væggen? Plastikken skal placeres med størstedelen af isoleringen udenfor plastikken.
Taget ved jeg ikke, men skal du have åben loft ovenfor, behøves ingen luftspalte, du har jo loftet. Sæt plastik mod spær og så lægte 28x70 på det, derefter gips.
Panel, sømstrø, vindbrydende dug, isolering, plastik og så gips/plyfa. Ofte har man også 45 mm isolering indenfor plastikken som installationsrum. Hvor tyk skal du gøre væggen? Plastikken skal placeres med størstedelen af isoleringen udenfor plastikken.
Taget ved jeg ikke, men skal du have åben loft ovenfor, behøves ingen luftspalte, du har jo loftet. Sæt plastik mod spær og så lægte 28x70 på det, derefter gips.
Har ikke adgang endnu i en måned, så mine oplysninger er lidt flydende....J Johan456 sagde:Ydervægge bygges normalt udefra set:
Panel, sømlægte, vindduk, isolering, plast og så gips/plyfa. Ofte har man også 45 mm isolering indenfor plasten som installationsrum. Hvor tyk skal du lave væggen? Plasten skal placeres med størstedelen af isoleringen på ydersiden af plasten.
Taget ved jeg ikke, men skal du have et åbent loft ovenover, behøves der ingen luftspalte, du har jo loftet. Sæt plast mod spærene og derefter forskalling 28x70 på det, så gips
Vedlægger et billede fra en mobilfilm fra fremvisningen...
Her skal der være højt til loftet.
På væg så, eftersom jeg bygger indefra...
Vindpap, isolering, plast, gips.
Installationer vil blive lavet udenpå liggende.
Eventuelt plyfa indenfor gipsen, så må man jo gøre noget med vinduerne også selvfølgelig...
Tips der?
Okay, så hvis vi starter med vægge.
Et dårligt bil
Klik her for at svare