Har lidt overvejelser omkring at isolere en gammeldags fyldningsdør ved at bygge på med isolering på indersiden af den.

Har et par sådanne døre, som jeg vil gøre det med. Dels en ned til kælderen og dels en i garagen.

Hvad tror I om det? Jeg fik ideen, da jeg indså, at vores yderdør af nyt og luksuriøst mærke var ekstra tykke med en ekstra "udbygning", som gik indenfor selve dybden på den del af døren, der går i karmen, så at sige.

Det kommer sikkert til at blive flot!

Hvis det holder. Er dørene udsat for regn? I så fald måske de gamle samlinger med koldlim giver sig. Men under en veranda, forstue eller lignende, hvorfor ikke? Så er det vel bare at prøve? Sala på døren 50 mm, ind med flamingo og så en krydsfinérplade.

Det kan jo ikke blive værre end at det slår sig eller falder fra hinanden :)

Men jeg har aldrig set det IRL

Har gjort det på mine gamle portdøre. De var yderdøre også før, men kun massivt træ. Reglede op med 45x45mm med guldfiber og dækkede med tynd krydsfiner.

Tænk på at holde vægten nede.

• Synes
AnnikaF og 1 anden
  • Laddar…
Gjorde så i varmerummet, reglade op lagde i cellplast, dækkede derefter med krydsfiner. Har fungeret godt i et par år indtil nu.

Lyder fint det, som sædvanligt er man ikke først med en god idé :)

Fugt er det, der bekymrer mig mest. Ikke engang vores dør fra allmogesnickerier lever op til forventningerne på det punkt, selvom den sidder under tag. Men når det regner, bliver den altid våd alligevel pga. vindforholdene og at taget sidder over et vindue over døren. Får se om det kan blive bedre ved garagen, kælderdøren ligger i læ.

JKrister sagde:
Har gjort det på mine gamle dobbeltdøre. De var yderdøre også før, men kun massivt træ. Afstivede med 45x45mm med isolering og dækkede med tynd krydsfiner.

Tænk på at holde vægten nede.
Har du et billede af, hvordan det blev?

Njæ, lidt dårligt med billeder.
Farve burde beskytte så det rækker.

JKrister sagde:
Nja lite dåligt med billeder.
Farve burde beskytte så det rækker
äh synd. For jeg er ikke rigtig med på, hvordan man skal gøre. Jeg er helt inde på Thomasx linje, da kvaliteten på mine gamle døre er rigtig god. Men de isolerer jo som en avis ... :)

Jugend sagde:
æh synd. For jeg er ikke rigtig med på, hvordan man skal gøre. Jeg er helt inde på Thomasx linje, da kvaliteten på mine gamle døre er rigtig god. Men de isolerer jo som en avis ... :)
Byg en ramme og sæt på indersiden af døren (forudsat at den åbner udad). Læg isolering i og på med en plade. Mal.

Det man skal tænke på er at have tilstrækkelig margen mod karmen, så døren kan åbnes og lukkes :)

Jeg byggede mig en egen yderdør. Rammeværk i fin fyr, cellplast, krydsfiner på begge sider for derefter at beklæde ydersiden med liggende sortbejdsede brede egetræsplanker, som jeg hellimede på krydsfineren.
Fænomenet der opstod var, at da jeg limede egetræet, gjorde det, at døren trak sig som et u og sluttede ikke tæt mod karmen. Blev sur og huggede øksen i døren og så til genbrugsstationen med skraldet! 😂

• Synes
NillaS og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.