D
Skal lægge nyt gulvspån, hvor der skal blive badeværelse. Problemet er, at jeg ikke har noget at skrue spånen i yderkanten mod ydervæggen.

nogle tips?

Åbent trægulv med træbjælker og rør langs ydervæg. Udsat ledningsføring og åbent eludtag. Renovationsarbejde i badrum undervejs.

S
Sæt kortstrøer mellem eksisterende gulvbjælker, som du skruer gulvspånpladen fast i.

D
Der er tre rum, det midterste kan jeg nå at skrue en kortling længst inde, men så bliver det svært.

bolte fast i betonhplstenen måske

Fastgør dem med vinkeljern. Ser ud til at være plads :D

D
Skal alle sider skrues på gulvspån?

Balksko så er det løst

kulle
D Derbyboy sagde:
Må alla sider skrues på gulvspån?
Ja absolut og helst limes også, og at der er støtte rundt om hele gulvet.
Jeg synes det ser ud som du har god plads, sav nogle kottlingar som klemmer lidt og skrueskrå dem.

D
Tak alle sammen.

tænker at det bliver pokkers mange skruer i de to midterste gulvregler, hvis jeg skal skrueskæve en lige linje af kortlingar.

Burde kunne forskyde den midterste indad i rummet?

Eller så bruger du balksko. Du vil nok have støtte så langt ud mod spånens kant som du bare kan.

D
Vingerne på bjælkeskoen rører jo ved betonen. Bruger jeg en bjælkesko uden vinger, kan jeg ikke skrue kortlingen fast på den ene side.

D Derbyboy sagde:
Tak alle sammen.

tænker at det bliver pokkers mange skruer i de to midterste gulvregler hvis jeg skal skrueskrue en lige linje af kortlinger.

Burde kunne forskyde den midterste indad i rummet?
Jeg er ingen ekspert, men du burde kunne forskyde indad. Det lille frihængende stykke gulvspån kommer aldrig til at opleve nogen nævneværdig belastning.

Ellers kan du altid sætte i betonhulstenen, havde da valgt at sætte både syllpapp og plastdistanser så det ikke ligger direkte mod.

Jeg gjorde sådan her i lignende problem. Jeg skruede en kortling ind i det ene rum først. Skruede skruerne nogle mm ind i træet fra hver side. Så i det rum jeg lige havde skruet i, satte jeg en bjælkesko uden "vinger" og skruede fast, da blev de skruer der gik ind i kortlingen i rummet ved siden af dækket. Håber du forstår.

D
Hvad tror I om at bruge disse skruer ved skråskruning i gulvreglarne?

Lang konstruktion skrue fra NKT Fasteners, måler 8,2x160 mm, velegnet til skjult samling af trækonstruktioner, pris 679 kr/ask

D
En udendørsskrue?

Mine gulvregler er 50mm og ikke som dagens regler 45mm. Desuden kan jeg ikke komme til fra den ene side, så kortlingen vil blive fastgjort med en skrue ovenfra og en skrue nedefra, skråt ind i gulvreglen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.