Hej,

Jeg har skåret et stykke ud i gipsen et par steder for at komme til transformator/samlinger osv. Jeg kan dog ikke finde på en god løsning til lugen.

Jeg overvejede først bare at sætte en lille regel på tværs og fastgøre det overskydende gipsstykke til den, men jeg synes ikke, det bliver så godt, hvis man skulle få lyst til at skrue det af. Jeg har også overvejet bare at sætte en form for liste rundt og lade gipsstykket hvile mod den. Det ville være praktisk, hvis man kunne bruge det udskaarne stykke på en eller anden måde.

Hvordan plejer I at gøre?

/n

Loft med to loftlys og et firkantet hul i gipsen samt nogle kabler der kommer ud af et hul nær væggen.

Senest redigeret:
Hvide luger findes blandt andet hos biltema til den rette pris. 20x20, 30x30 og 40x40 cm

Har lige sat en inspektionsluge ind. Opsatte en væg og havde et forbindelsespunkt med 3 elbokse. Brugte 200x300 fra Beijerbygg. 270:- med klembeslag til gips fra 12,5 mm. Fungerede godt.

Jeg lavede et mindre hul med hulsav og satte et doseringslåg der. Et hul til koblingsdåse er alligevel tilstrækkeligt stort til at kunne skubbe trafoer ind og stikke en hånd ind for at fiske den ud igen.
Men det er jo ret unødvendig information for dig nu.

Hvis man har reglat ud noget der, hvor der er koblingspunkter, så bliver det svært at bruge en hånd. Medmindre man har utroligt små hænder og øjne i fingerspidserne. Lidt besværligt at trække om 100 m kabler. :-)

for ikke at nævne stærke nypor! :)

Tak for jeres idéer, antager at det bliver til at anskaffe et par sådanne luckor alligevel.

/n

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.