5,024 læst ·
2 svar
5k læst
2 svar
Indvendigt hjørne tømmermur møder gips - hvordan fastgøres plast?
Vi har taget en bjælkevægg (indervæg) frem i salen, som skal være fritlagt, mens de øvrige vægge (ydervægge) er isolerede udefra, og på indersiden er der monteret lægter, bygningsplast og gips.
Mit spørgsmål er, hvordan vi skal håndtere bygningsplasten i hjørnerne mellem de gipsbeklædte ydervægge og den bjælkede indervæg med hensyn til fugt. Det vil aldrig blive helt tæt ved blot at tape og skyde fast plasten i hjørnet, da bjælkerne er ujævne.
For æstetikken vil vi sætte en liste i hjørnet, der dækker sprækken.
Huset er fra ca. 1850, og den udvendige isolering blev lavet omkring 1970'erne i forbindelse med facadeudskiftning, indvendigt blev den nuværende gips monteret omkring 1990.
Mit spørgsmål er, hvordan vi skal håndtere bygningsplasten i hjørnerne mellem de gipsbeklædte ydervægge og den bjælkede indervæg med hensyn til fugt. Det vil aldrig blive helt tæt ved blot at tape og skyde fast plasten i hjørnet, da bjælkerne er ujævne.
For æstetikken vil vi sætte en liste i hjørnet, der dækker sprækken.
Huset er fra ca. 1850, og den udvendige isolering blev lavet omkring 1970'erne i forbindelse med facadeudskiftning, indvendigt blev den nuværende gips monteret omkring 1990.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
med tanke på at du frilægger en væg helt, så spiller plasten ingen som helst rolle. Lav bare en afslutning af væggen.
Det er ved ydervæggene jeg tænker.. der går altså plasten bag gipsen og så bliver der en åbning ind mod hjørnet. Hvis jeg lader plasten som den er, vil det være åbent for fugt at komme fra rummet til ydersiden af plasten mod tømmeret.
S Stefan1972 sagde:
Klik her for at svare