Hej. Jeg er i gang med at renovere et gammelt tømmerhus indefra fra begyndelsen af 1800-tallet og havde tænkt mig at lade en væg være synlig, så man kan se tømmerstokkene. Men nu var den væg i for dårlig stand.
1. Findes der nogen vægbeklædning, der ligner en gammel rustik tømmermur, uden at den ser falsk ud?
2. Alternativt en stenbeklædning, som jeg kan beklæde væggen med og ildstedet, der ligger mod samme væg. Den er muret. Ønsker i så fald, at både væg og kamin går i ét af samme materiale?
1. Findes der nogen vægbeklædning, der ligner en gammel rustik tømmermur, uden at den ser falsk ud?
2. Alternativt en stenbeklædning, som jeg kan beklæde væggen med og ildstedet, der ligger mod samme væg. Den er muret. Ønsker i så fald, at både væg og kamin går i ét af samme materiale?
Interessant idé. Jeg ville nok have valgt at have en mere almindelig vægbeklædning.
Men jeg tror, du må lokke rundt i butikkerne, der sælger sådant, for at se, om der findes noget, der passer. Jeg synes, det er skitsvært at afgøre fra et billede i en webshop, om det ville blive godt eller ej.
Men jeg tror, du må lokke rundt i butikkerne, der sælger sådant, for at se, om der findes noget, der passer. Jeg synes, det er skitsvært at afgøre fra et billede i en webshop, om det ville blive godt eller ej.
Ja jeg har googlet lidt og finder natursten, som man sætter sammen. Bliver dog ret tungt og forstår ikke, hvilket underlag man kan have for at lime/mure op disse.S Spik_och_Skruv sagde:
Nogen der har prøvet det eller har nogen erfaring med det?
Jeg har ikke testet at beklæde en væg med natursten, men som du siger, det bliver tungt. I stedet for at lade væggen bære det så er det nok bedre at bruge naturstenen til at mure en falsk væg op foran den, du vil beklæde, som da bærer sig selv.
Dette afhænger jo selvfølgelig helt af, hvor tykt det bliver, så hvis disse natursten er ret tynde, bliver det jo ikke lige så tungt.
Dette afhænger jo selvfølgelig helt af, hvor tykt det bliver, så hvis disse natursten er ret tynde, bliver det jo ikke lige så tungt.
Klik her for at svare