Har revet trægulv af, som lå på trælægter på halvfærdigt betonggulv i kælderen. Ved ikke om man har brugt de dengang gældende bygningsnormer fra 60-70'erne, men man har dels lagt en form for plastik over betonen, og derefter har man støbt trælægter ind.
Ved indflytning blev det bemærket, at der forekom muglugt i netop dette rum vi er i gang med at fikse, hvilket er blevet mere påtrængende, siden vi rev gulvet op.
Er det passende at lade dem ligge der? Tanken er, at vi skal have flydespartel og jævne gulvet ud og forsegle sprækker og lignende som findes i gulvet.
Ved indflytning blev det bemærket, at der forekom muglugt i netop dette rum vi er i gang med at fikse, hvilket er blevet mere påtrængende, siden vi rev gulvet op.
Er det passende at lade dem ligge der? Tanken er, at vi skal have flydespartel og jævne gulvet ud og forsegle sprækker og lignende som findes i gulvet.
Skal man typ bryde dem væk i værste fald?T TheGame sagde:
Du bør nok fjerne så meget som du kan.K kattparet sagde:
I hvert fald dér hvor du skal renovere.
Jeg havde indstøbte reglar i garagegulvet. Jeg fjernede alt og støbte igen rillerne, der blev efter reglarne.
Forstår ikke hvorfor man har støbt regler ind overhovedet på den måde. De sidder jo ikke i niveau med gulvet heller, som gemt i en dal. Sådan en idiot-idé man havde i 60-70erne som de der forfærdelige gulvafløb?T TheGame sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 810 indlæg
Vi har et rum i kælderen med oprejst trægulv. Har for nylig revet det ud på grund af et ødelagt afløbsrør. Lille vandskade, men det var frit frem for rotter via det ødelagte rør.
Det rum blev lavet under en ombygning ca. 1960. Der lå planker indstøbt i betonen, søm i plankerne var indstøbt med hovederne ned i betonen. Derefter lå der et tykt lag tjære over beton og planker. Gulvstrøer på tværs over plankerne.
De fleste af plankerne var forintet nu. Strøerne hvilede på tomme "tunneller" i tjæren. Strøerne var stort set i orden.
Det rum blev lavet under en ombygning ca. 1960. Der lå planker indstøbt i betonen, søm i plankerne var indstøbt med hovederne ned i betonen. Derefter lå der et tykt lag tjære over beton og planker. Gulvstrøer på tværs over plankerne.
De fleste af plankerne var forintet nu. Strøerne hvilede på tomme "tunneller" i tjæren. Strøerne var stort set i orden.
Klik her for at svare
