Hej,

I min renovering har jeg brug for at lime min dampspærre til både reglar og beton.

Når jeg søger efter sådan en type lim, får man ikke mange træffere, men netop denne lim fra Dana Lim ser ud til at være beregnet til præcis det, jeg leder efter:
https://dl2phipa8wx75.cloudfront.net/danalim/:0/produktinformation/se/298.pdf

Et andet produkt, som jeg tænkte på, før jeg fandt denne lim, var butylmassa, som nok burde fungere.

Fra starten havde jeg ellers tænkt mig en slags fugeskum, eftersom rummet, hvor jeg skal sætte det, er trangt, og det ville have været praktisk med skummets ekspansion. Dog ser det ikke ud til at være en god idé, når man går ind og læser på de fleste af f.eks. Sikas fugeskum står der udtrykkeligt, at det ikke hæfter på PE (som dampspærre er lavet af).

Er der nogen, der har erfaring med et eller flere af disse tre produkter?

Med venlig hilsen
Mats

Hej,

Efter yderligere lidt jagt i vinters efter en lim til at lime dampspærren i mit renoveringsprojekt, fandt jeg Folielim hos Jem&Fix af alle steder(!), se vedhæftede foto.
Dette lim har fungeret godt og giver en relativt stærk fuge mellem både dampspærre-dampspærre og dampspærre-træ.

Jeg købte otte tuber og benyttede lejligheden til at spørge i kassen, om de kunne se, om produktet ville udgå, hvortil svaret blev, at der ikke stod noget sådant om det i deres system.

Nu ville jeg købe nogle flere tuber, og så viste det sig desværre, at den var udgået 😣

Er der nogen, der har et andet tip til lim, der hæfter på denne "fede" plast?

Jeg har for resten prøvet med butylmassa, men den ser ud til ikke at hærde mellem to tætte plastlag.

• En tube med 300 ml Stabile folielim til plastik- og dampspærre, med rød og hvid etiket.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.