Hej,

Vi skal lave en større støbning og vil have så meget trægulv/patina som muligt i betonen.

Hvilket træ vælger man hensigtsmæssigt da, er det forskallingstræ eller er der noget andet at overveje? Alternativt specialbestille, men usikker på hvad jeg skal spørge efter, og de savværker jeg har talt med er selv usikre og tør ikke give klare råd.

Og hvordan er det med uhøvlet/høvlet/savet/gran/fyr, hvad giver mest mønster.

Og kan man på nogen måde få træfibrene til at rejse sig, eller sker det naturligt ved støbningen.
 
M Markarbetaren sagde:
På jobbet använder vi brädform, altså almindelige savede brædder.
[link]
Tak,

Hvordan bliver mønsteret med de brædder?
 
M
S spaxx sagde:
Tak,

Hvordan bliver mønstringen med de brædder?
Google brädform så ser du.
 
Jeg synes du skal have almindeligt savet entoms træ af varierende bredde, det er at foretrække, hvis du vil have en levende overflade.
Ønsker du en ekstra levende overflade, så bestiller du udsugstræ, så får du knasthuller og skævkanter.
 
Billeder er altid dejlige at se!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.