1,187 læst ·
5 svar
1k læst
5 svar
Hvilket træ til betonstøbning med træmønster
Hej,
Vi skal lave en større støbning og vil have så meget trægulv/patina som muligt i betonen.
Hvilket træ vælger man hensigtsmæssigt da, er det forskallingstræ eller er der noget andet at overveje? Alternativt specialbestille, men usikker på hvad jeg skal spørge efter, og de savværker jeg har talt med er selv usikre og tør ikke give klare råd.
Og hvordan er det med uhøvlet/høvlet/savet/gran/fyr, hvad giver mest mønster.
Og kan man på nogen måde få træfibrene til at rejse sig, eller sker det naturligt ved støbningen.
Vi skal lave en større støbning og vil have så meget trægulv/patina som muligt i betonen.
Hvilket træ vælger man hensigtsmæssigt da, er det forskallingstræ eller er der noget andet at overveje? Alternativt specialbestille, men usikker på hvad jeg skal spørge efter, og de savværker jeg har talt med er selv usikre og tør ikke give klare råd.
Og hvordan er det med uhøvlet/høvlet/savet/gran/fyr, hvad giver mest mønster.
Og kan man på nogen måde få træfibrene til at rejse sig, eller sker det naturligt ved støbningen.
På arbejdet bruger vi brætteforme, altså almindelige savede brædder.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/traprodukter/virke/formvirke/formbrada-21x95mm-g4-4
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/traprodukter/virke/formvirke/formbrada-21x95mm-g4-4
Jeg synes du skal have almindeligt savet entoms træ af varierende bredde, det er at foretrække, hvis du vil have en levende overflade.
Ønsker du en ekstra levende overflade, så bestiller du udsugstræ, så får du knasthuller og skævkanter.
Ønsker du en ekstra levende overflade, så bestiller du udsugstræ, så får du knasthuller og skævkanter.
Billeder er altid dejlige at se!
Klik her for at svare