Hej,

Garagen er bygget, og nu skal førstesalen indrettes.

Når jeg sidder og læser anvisningerne, som Älvsbyhus sender med, står der, at man ikke skal have noget insektsnet bag ventilerne eller ved tagstolens fod. Jeg forstår ikke hvorfor, men antager, at de mener, at ventilationen ville blive dårligere.

Men bør man ikke have det? Ikke så hyggeligt med store hvepsebo inde i væggene.

Lyder utroligt mærkeligt. Ring til Älvsbyhus og spørg hvad pokker de mener. Jeg vil gerne vide hvorfor man ikke skal have insektsnet. Det kan ikke påvirke ventilationen andet end yderst marginalt. Lover at to tusind hvepse påvirker ventilationen mere.. :)

Mikael_L
Lyder mærkeligt !!

Milkshaken
Har aldrig hørt mage. Må være en besparelsesforanstaltning fra deres side. Dog dum sådan.

Nej, nej...

Ingen besparelse fra deres side. Det står at man ska FJERNE insektsnettet hvis man skal indrette overetagen. :o

Kan du ikke tjekke med dem hvorfor de vil det så?

Jeg har mailet Älvsbyhus, men får intet svar. Må nok tage og ringe dem. :(

Har nu fået svar fra Älvsbyhus om hvorfor man anbefaler at man fjerner insektsnettet. Man mener at der er en risiko for at det fryser til om vinteren.

Men dette ser ud til at være noget de er alene om at mene, eller?

Jeg har aldrig hørt om, at det skulle være et problem, at de fryser igen. Men jeg har hørt om, at insekter kan være det.. :)

Ja, jøsses meget skal man høre/læse...

Klart du skal have net!

Sidder nettene allerede der, ville jeg nok ikke fjerne dem, men jeg har ikke sat net på mit hus. Personligt tror jeg ikke, man har stor chance for at holde insekterne ude. De finder nok ind.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.