Hej!

Begynder at føle, at der er en del tråde, som er startet, men ikke afsluttet fra mig, men jeg kan berolige jer, der rent faktisk har styr på, hvem jeg er, at jeg ikke kører en "arga snickaren" og er overalt på én og samme gang uden at tage én ting ad gangen :D

Men nok om det! Nu kommer vi til dagens spørgsmålsstilling, som jeg tror, mange af jer kan genkende jer selv i!

Jo, det er sådan, at min kone herhjemme synes, at det er for mørkt i trappen/gangen og vil sætte et vindue ind for at få lys ind, og som sædvanligt vil jeg nok høre om, hvor mørkt det er dagligt, indtil der sidder et vindue.

Problemet er, at væggen dels ikke har noget vindue i dag, men også at det er hulsten med teglfacade. Så jeg undrer mig kort og godt over, hvordan man løser dette på bedste måde? Min tanke er at sætte 2 stk. 40 eller 50 cm brede vinduer ind for at gøre så lille indvirkning som muligt på bredden.

Over det planlagte vinduesplacering fortsætter væggen yderligere en meter ca. Der er ikke noget direkte, der hviler på denne væg i tagkonstruktion eller lignende, så det føles ikke, som om der burde være nogle større bekymringer.

Hvordan bør man gribe det an på den letteste måde? At lægge en lecabjælke eller lignende er jo et ret stort indgreb, og jeg ville gerne slippe med en lettere indvirkning.

Og det med byggetilladelse og lignende er jeg allerede indforstået med, så det er kun selve udførelsen, jeg er usikker på :)

Mvh Jimmy

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.