Det går at skrue fast reglar nedad i gulvet samt i overkant, hvor der er en firkantprofil, hvilket gør at skruerne aldrig ses. Når vi isolerer containere, bruger vi 45x45 træregel med 50mm celleplast og en 12mm krydsfiner på vægge og i loftet. Containere med åbningsbar side har lavere lofthøjde, da de er ekstra forstærkede, men jeg ved ikke, om du behøver at gøre det, når din skal stå det samme sted hele tiden.

MathiasS sagde:
Metal, isolering, trælægter, plastik....... Det vil mugne fint i den isolering, der burde have været monteret udvendigt....
Gammel tråd at citere i, men jeg gør det alligevel.. :)

Jeg forstår præcis, hvordan du tænker angående kondens og fugt, der kan føre til mug og rust til sidst..

Men jeg har tænkt over, hvordan de "professionelt isolerede" containere, der sælges, klarer sig uden disse problemer. De som sælges isoleret med 30mm cellplast og krydsfiner indvendigt? Kan de noget, som vi ikke kan?

Er selv i gang med at gøre en lille 10 fods container klar til sikker opbevaring af brændekløver, plæneklipper og diverse værktøjer som kap/gersav mm.. Vil selvfølgelig have den kondensfri, og selvom varme i sig selv ikke er en nødvendighed, så har jeg overvejelser om lidt isolering..

Før vinteren kommer, vil nogle spær også bære et pladetag, som skal gå ud et par meter og danne "carport" til traktoren... :)

Mvh Andreas

clain clain sagde:
Gammel tråd at citere i, men jeg gør det alligevel.. :)

Jeg forstår præcis, hvordan du resonerer angående kondens og fugt, som kan føre til skimmel og rust til sidst..

Men jeg har spekuleret over, hvordan de "professionelt isolerede" containere, der sælges, klarer sig fra disse problemer. De, der sælges isolerede med 30mm celleplast og krydsfiner indvendigt? Kan de noget, som vi ikke kan?

Jeg er selv i gang med at gøre en lille 10-fods container klar til sikker opbevaring af brændekløver, plæneklipper og diverse værktøjer som kap/gæringssav mm. Vil selvfølgelig have den kondensfri, og selvom varme i sig ikke er en nødvendighed, så har jeg overvejelser om lidt isolering..

Før vinteren kommer, vil nogle tagspær også bære et pladetag, som skal gå ud nogle meter og danne "carport" til traktoren... :)

Mvh Andreas
Gerne nogle billeder med slutresultaterne :) . Overvejer et sådant projekt. mvh...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.