Jeg har rejst regelværket til indervægge på uudnyttet overetage.
Ydervæggene er isolerede og klædt med plast. Loftet er isoleret men ikke endnu klædt med plast på grund af el-installationen. Inden jeg lydisolerer og klæder indervæggene med plast, undrer jeg mig over følgende:

Når jeg beklæder vægge og loft med plast, vil der være en overflade ovenover bjælkerne, der ikke er klædt med plast. Kan dette blive et problem? Bør jeg indsætte noget plast mellem lægterne og bjælkerne?

Ikke behøver man vel beklæde indvendige vægge med aldersbestandig plastik? Det gør man jo mellem to områder, som har forskel i temperatur, f.eks. mellem andraplan og uisoleret loft.

For øvrigt tror jeg ikke, at du behøver at bekymre dig specielt meget for det lille stykke, der ikke er plastet, men vent gerne på en kommentar mere her på forumet.

Ok, lyder håbefuldt.
Eftersom vi har en koldjup ovenpå overetagen så måske det er nok at køre innertaket og lade plasten slutte nogle centimeter ned på innervæggen.

Gullfiber sagde:
Ok, lyder forhåbningsfuldt.
Eftersom vi har en kold vind ovenover overetagen så måske det er nok at køre loftet og lade plasten slutte nogle centimeter ned på skillevæggen.
Ja, definitivt. Lad plasten gå ned en decimeter så klarer du dig. Du har vel fuldvurderet ventilation i rummet?

Som jeg har forstået det, skal du ikke plastre indvendige vægge. Så risikerer du at lukke dug inde i disse vægge, og det var jo ikke det, vi ville opnå.

Indervægge skal, så vidt jeg ved, ikke beklædes med plastik, kun ydervægge og tage i rum, der er opvarmede året rundt.

Indervægge skal ikke plastes. Derfor skal man plastre loft og ydre vægge INDEN man sømmer indervægge op for at have plasten dækkende.

Plast sætter man inderst på ydervægge/loft for at forhindre, at varm luft presser sig igennem, køles ned og kondenserer, hvilket giver fugtproblemer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.