Hej!

Jeg får snart, håber jeg, et nyt kældergulv støbt, og derefter skal nogle vægge op. Jeg kan ikke helt bestemme mig for, hvordan jeg skal gøre det.

Gulvvarmen går lidt her og der (lagt gulvvarme som jeg plejer at sige), så jeg vil helst undgå at bore i gulvet, hvis det er muligt. Jeg vil også helst bygge væggene af reglar, da der skal ind en del el og netværk og ting, og det er så besværligt at spore. Desuden er det jo tungt og besværligt at mure.

Det jeg overvejer er to alternativer.

Alternativ 1 er simpelthen at lime en stålskinne med PL400 og lægge en regel i den. Det enkleste alternativ.

Alternativ 2 er at mure et lag med leca på gulvet og derefter placere regelvæggen på det. Pointen med det ville være at have lidt "oversvømmelsesbeskyttelse", så hvis der skulle blive 5 cm vand på kældergulvet på grund af stop i afløbet eller en anden uventet overraskelse, ville det ikke være en katastrofe. Jeg havde tænkt mig at sætte en sokkel af klinker nederst på væggen. Mon ikke leca muret på beton gulvet sidder tilstrækkeligt godt?

Ulempen med alternativ 2 er naturligvis, at det er mere besværligt. Så vidt jeg ved, har der aldrig været nogen oversvømmelse i denne kælder, men en gang skal jo være den første.

Er jeg helt galt på den med min idé? Hvordan ville I have gjort?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.