Hej!
Jeg skal dele et rum for børnene med en indervæg!
En væg, som jeg i fremtiden vil tage ned igen, når behovet ikke længere er der!
Og jeg vil ikke have skruemærker i det massive trægulv, der ligger der!
En tanke, jeg har haft, er at forankre skillevæggen i vægge og loft og have en regel nederst, som kun er forankret i væggene!
Skillevæggen bliver 3,2 meter lang og består af 45×70 regel og perlespont sømmet direkte i reglerne! Vil den svigte på midten ved gulvniveau? Jeg tænker, at hvis man gør den stram, så der hele tiden er pres mod gulv og loft, så vil det fungere! Jeg håber det i hvert fald😄

• Synes
Pontus Jonason
  • Laddar…
Jeg tror, det går. Hvis du lægger en gummimåtte med høj friktion mellem gulv/reglen og loft reglen og derefter banker stående reglar ind, som er en millimeter eller to for lange, så går det nok godt.

nikasp
I bogen "Bygga, fixa, bo" med arga snickaren findes præcise instruktioner for en sådan væg. Stålregel med filt på bagsiden mod gulv og loft, derefter kiler du træreglar mellem loft- og gulvreglarne, så der bliver ingen åverkan nogen steder.

• Synes
Bröli
  • Laddar…
Vi tester! Tak for respons!

• Synes
phyx
  • Laddar…
Det gik rigtig godt! Rykkede og sled i reglarna, inden jeg satte plader og der var ikke skygge af svaj! Nu er det kun de nedrans samlinger, der skal spartles, inden der skal tapetseres!

• Synes
bearmaniac og 1 anden
  • Laddar…
nikasp
Kanon, vi har det andet barn på vej om en måned, så fremover bliver det nok en ligesådan hos os også :)

Jeg byggede kun med træregel og enkle gips !

• Synes
nikasp
  • Laddar…
nikasp nikasp sagde:
I bogen "Bygge, fikse, bo" med arga snickaren findes der præcise instruktioner til en sådan væg. Stålprofil med filt på bagsiden mod gulv og loft, derefter kiler du træregler mellem loft- og gulvprofilerne, så der bliver ingen påvirkning nogen steder.
Sidder med bogen foran mig, god måde at bygge på, men hvor pokker finder jeg metalkinner, der er dækket med filt?

• Synes
Bröli
  • Laddar…
Aha, mange tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.