Hej!
Jeg skal dele et rum for børnene med en indervæg!
En væg, som jeg i fremtiden vil tage ned igen, når behovet ikke længere er der!
Og jeg vil ikke have skruemærker i det massive trægulv, der ligger der!
En tanke, jeg har haft, er at forankre skillevæggen i vægge og loft og have en regel nederst, som kun er forankret i væggene!
Skillevæggen bliver 3,2 meter lang og består af 45×70 regel og perlespont sømmet direkte i reglerne! Vil den svigte på midten ved gulvniveau? Jeg tænker, at hvis man gør den stram, så der hele tiden er pres mod gulv og loft, så vil det fungere! Jeg håber det i hvert fald😄
Jeg skal dele et rum for børnene med en indervæg!
En væg, som jeg i fremtiden vil tage ned igen, når behovet ikke længere er der!
Og jeg vil ikke have skruemærker i det massive trægulv, der ligger der!
En tanke, jeg har haft, er at forankre skillevæggen i vægge og loft og have en regel nederst, som kun er forankret i væggene!
Skillevæggen bliver 3,2 meter lang og består af 45×70 regel og perlespont sømmet direkte i reglerne! Vil den svigte på midten ved gulvniveau? Jeg tænker, at hvis man gør den stram, så der hele tiden er pres mod gulv og loft, så vil det fungere! Jeg håber det i hvert fald😄
I bogen "Bygga, fixa, bo" med arga snickaren findes præcise instruktioner for en sådan væg. Stålregel med filt på bagsiden mod gulv og loft, derefter kiler du træreglar mellem loft- og gulvreglarne, så der bliver ingen åverkan nogen steder.
Sidder med bogen foran mig, god måde at bygge på, men hvor pokker finder jeg metalkinner, der er dækket med filt?nikasp sagde:
Klik her for at svare