MathiasS sagde:
Men hvis man kan lime OSBn (og det bliver jo åbenbart godt) så kan dette med formustabiliteten ikke være et stort problem. At lime OSB burde jo så være en sikker måde at få vægge der buer?

Jeg har brugt OSB overalt, uden at sætte med marginal, og har ikke set nogen problemer med det?
Al OSB jeg har brugt har været vokset, så den kan nok ikke limes. Findes der uvokset OSB?

MathiasS sagde:
Men om man kan lime OSBn (og det bliver jo åbenbart godt) så kan dette med formustabiliteten jo ikke være et stort problem. At lime OSB burde jo så være en sikker måde at få vægge som buer?

Jeg har brugt OSB overalt, uden at sætte med margin, og har ikke set nogen problemer med det?
Forstår ikke rigtig dit spørgsmål...eller er der kommet et "ikke" for meget?
Det er jo ikke et problem med træplader som/OSB der buer, eftersom du har en identisk plade på den anden side af reglarne som modjusterer. Det er jo indervægge.

styrman1 sagde:
OSB pladen er ikke helt formstabil. den skal monteres med en vis afstand mellem pladerne. 30:- forskel er ikke så meget synes jeg.
Det skal krydsfiner også gøres hvis man skal være pedantisk..

Hmm.. jeg tænkte at sætte OSB bag ved gipsen i min garage (også i loftet). Hvor stort afstand skal der være mellem pladerne?

Tomas, undskyld at jeg "kaprede" tråden for eget spørgsmål. Håber du får nytte af et eventuelt svar..

/Micke

• Synes
Zlatan3k
  • Laddar…
En lameltykkelse på tommestokken....dvs omkring 3 mm

Undskyld, hvis jeg bringer en "gammel" tråd op, men jeg synes ikke, I skal generalisere osb.

OSB 2 har en enklere udformning, hvilket giver større fugtbevægelser sammenlignet med OSB 3. Jeg ved, at byggmax kører med osb2.

Mvh Peter

Bob_the_builder Bob_the_builder sagde:
Hvis det ikke er en bærende væg du skal lave, plejer man at bruge 45x70-træ. Hvis du har enkelgips på væggen, bliver den totale bredde ca. 95 mm. Jeg har en note om, at standardmål er 93, 100, 118 og 147 mm for at kunne eksperimentere med forskellige regler og pladebeklædninger.
Hej,

Jeg har læst spørgsmålet og dit svar, og jeg har et spørgsmål om tykkelsen af reglerne, jeg skal bygge et rum, væggene er ikke bærende, og jeg undrer mig om det er nok med 28x70 regler, tror du at det går godt?

Mvh Asheer

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.