Hej,
Jeg skal regele og sætte en skillevæg op, men jeg vil fjerne denne væg om ca. 6 måneder, når førstesalen er færdig. Jeg vil gøre så lidt skade som muligt på gulv, væg og loft.
Hvordan regner jeg op syldens placering uden at beskadige parketgulvet, der er flydende ind i rummet?
Dvs. kan jeg spænde op reglerne på en eller anden måde, mest er det jo reglen på gulvet, hvordan jeg skal fastgøre den og den i loftet.
/ tw
Jeg skal regele og sætte en skillevæg op, men jeg vil fjerne denne væg om ca. 6 måneder, når førstesalen er færdig. Jeg vil gøre så lidt skade som muligt på gulv, væg og loft.
Hvordan regner jeg op syldens placering uden at beskadige parketgulvet, der er flydende ind i rummet?
Dvs. kan jeg spænde op reglerne på en eller anden måde, mest er det jo reglen på gulvet, hvordan jeg skal fastgøre den og den i loftet.
/ tw
hejsa.
køb mattejp å sæt nogle strimler under pladeskinnen.
skinne i loftet med men der må du sætte nogle gipsskruer å stramme fast.
lidt at spartle bagefter men meget lidt arbejde.
håber dette hjalp dig?
snedker estwing
køb mattejp å sæt nogle strimler under pladeskinnen.
skinne i loftet med men der må du sætte nogle gipsskruer å stramme fast.
lidt at spartle bagefter men meget lidt arbejde.
håber dette hjalp dig?
snedker estwing
Halløj igen,
Det er lige vægge og udseendekrav det er, dvs at jeg skal isolere, gips, spartle, male, foder så det ser godt ud.
Så det handler om regler jeg sætter fast, at de ikke gør nogen skade på gulvet først og fremmest.
Tak for svaret vedrørende mattejp. Kan det lade sig gøre at fjerne pladeskinnen og mattejp senere uden der sker nogen skade på gulvet? Dvs fjerne al klister fra tejpen mod gulvet?
Det er lige vægge og udseendekrav det er, dvs at jeg skal isolere, gips, spartle, male, foder så det ser godt ud.
Så det handler om regler jeg sætter fast, at de ikke gør nogen skade på gulvet først og fremmest.
Tak for svaret vedrørende mattejp. Kan det lade sig gøre at fjerne pladeskinnen og mattejp senere uden der sker nogen skade på gulvet? Dvs fjerne al klister fra tejpen mod gulvet?
Paul-Staffanstorp
Renovatør
· Skåne
· 8 989 indlæg
Paul-Staffanstorp
Renovatør
- Skåne
- 8,989 indlæg
Det vil nok være muligt at vaske det af med en eller anden form for middel...
Spolarvätska plejer at være ret godt til mange ting, men det er svært at svare på afhængigt af hvilken tape og hvilken type lim der er på.
Bare prøv inde ved kanten og se hvordan det reagerer.
Spolarvätska plejer at være ret godt til mange ting, men det er svært at svare på afhængigt af hvilken tape og hvilken type lim der er på.
Bare prøv inde ved kanten og se hvordan det reagerer.
Eller spænde mod gamle cykelslanger. Eller nye. Sådan havde jeg i 2 år. Og brugte spånplade som kunne bruges bagefter. DEMONTERBAR VAR DET. Og brugte almindelige trælægter som blev savet så, at man måtte banke dem ind (ca. 2mm længere). Dog blev siderne skruet fast mod væggen med 2 skruer.
Klik her for at svare