Jeg er ny til verden af byggeprojekter og planlagde at hyre håndværkere for første gang (i Stockholm). Vi vil opføre en indervæg med dør og isolering og spurgte derfor et antal forskellige byggefirmaer med gode anmeldelser, hvad det ville koste at gøre følgende:
● Køb og transport af materialer
● Byg en cirka 3,5 m bred x 2,5 m høj indervæg med krydsfiner og isolering, med åbning til
dør
● Montere en dør (en massiv trædør, fx Swedoor Craft 03)
● Montere fodlister (eg for at matche resten af lejligheden)
● Spartle væggen
● Male væggen
● Ingen el er nødvendig
For dette har vi modtaget fem tilbud, der strækker sig fra 30.000 kr til 40.000 kr. Er det cirka, hvad I ville forvente for dette? Ønsker en sanity check, før jeg går videre med noget.
● Byg en cirka 3,5 m bred x 2,5 m høj indervæg med krydsfiner og isolering, med åbning til
dør
● Montere en dør (en massiv trædør, fx Swedoor Craft 03)
● Spartle væggen
● Male væggen
● Ingen el er nødvendig
For dette har vi modtaget fem tilbud, der strækker sig fra 30.000 kr til 40.000 kr. Er det cirka, hvad I ville forvente for dette? Ønsker en sanity check, før jeg går videre med noget.
Senest redigeret:
Hvad ville du synes var et mere rimeligt beløb?
Bestem selv ville jeg sige. 30-40 000 lyder ikke urimeligt.D Dockson sagde:Jeg er ny til verden af byggeprojekter og planlagde at for første gang hyre håndværkere (i Stockholm). Vi vil opføre en skillevæg med dør og isolering og spurgte derfor en række forskellige byggefirmaer med gode anmeldelser, hvad det ville koste at gøre følgende:
● Byg en cirka 3.5m bred x 2.5m høj skillevæg med krydsfiner og isolering, med åbning for
dør
● Montere en dør (en massiv trådør, f.eks. Swedoor Craft 03)
● Spartle væggen
● Male væggen
● Ingen el er nødvendig
For dette har vi modtaget fem tilbud, der spænder fra 30,000 kr til 40,000 kr, hvilket for mig lyder som meget for en skillevæg med dør, selvom vi bad om lidt mere end det almindelige med en massiv dør og lidt isolering.
Vores muligheder nu, som jeg ser det, er:
1. Hoste op 30k (men måske male selv og få ned kostnaden lidt på den måde)
2. Gør det selv (jeg har aldrig gjort noget lignende før, har ikke erfaring med byggeri overhovedet)
3. Hyre nogen med erfaring med at bygge væg fra typ taskrunner og agere assistent under processen
Hvad synes I, jeg skal gøre?
Helt rimeligt prisniveau vil jeg sige
Klik her for at svare