Jag är ny till världen av byggprojekt och planerade att för första gången anlita hantverkare (i Stockholm). Vi vill slå upp en innervägg med dörr och isolering och frågade då ett antal olika byggföretag med bra recensioner vad det skulle kosta att göra följande:
● Köp och transport av material
● Bygg en cirka 3.5m bred x 2.5m hög innervägg med plyfa och isolering, med öppning för
dörr
● Montera en dörr (en massiv trädörr, t.ex. Swedoor Craft 03)
● Montera golvsocklar (ek för att matcha resten av lägenheten)
● Spackla väggen
● Måla väggen
● Ingen el behövs
För detta har vi fått in fem offerter som sträcker sig från 30,000 kr till 40,000 kr. Är det ungefär vad ni skulle förvänta er för detta? Vill få en sanity check innan jag går vidare med något.
● Bygg en cirka 3.5m bred x 2.5m hög innervägg med plyfa och isolering, med öppning för
dörr
● Spackla väggen
● Måla väggen
● Ingen el behövs
För detta har vi fått in fem offerter som sträcker sig från 30,000 kr till 40,000 kr. Är det ungefär vad ni skulle förvänta er för detta? Vill få en sanity check innan jag går vidare med något.
Redigerat:
Vad skulle du tycka var en mer rimlig summa?
Bestäm själv skulle jag säga. 30-40 000 låter inte orimligt.D Dockson skrev:Jag är ny till världen av byggprojekt och planerade att för första gången anlita hantverkare (i Stockholm). Vi vill slå upp en innervägg med dörr och isolering och frågade då ett antal olika byggföretag med bra recensioner vad det skulle kosta att göra följande:
dörr
● Spackla väggen
● Måla väggen
● Ingen el behövs
För detta har vi fått in fem offerter som sträcker sig från 30,000 kr till 40,000 kr vilket för mig låter som väldigt mycket för en innervägg med dörr, även om vi bad om lite mer än det vanliga med en massiv dörr och lite isolering.
Våra alternativ nu som jag ser det är:
1. Hosta upp 30k (men kanske måla själva och få ner kostnaden lite på det sättet)
2. Gör det själv (jag har aldrig gjort något liknande förut, har inte erfarenhet av bygg ö.h.t.)
3. Anlita någon med erfarenhet av att bygga vägg från typ taskrunner och agera assistent under processen
Vad tycker ni jag ska göra?
Husägare
· Stockholm
· 715 inlägg
Helt rimlig prisnivå skulle jag säga
Klicka här för att svara