R
2 stk 18 mm = 36 ikke meget at fæste efter min mening, det er vel trapezkrog du tænker at bruge
Overvej at have 3 skiver, så er du sikker på at få godt greb
Glem ikke at forbore med ca. 2 mm tyndere bor end hvad krogens kerne-diameter er, så bliver det utroligt greb

B
vi havde præcis samme problem, men tanken er børn, der hænger i ringe, men det holder for over 100 kg... borede et hul først, hvor jeg ville have krogen, fjernede derefter løsull oppe på loftet, satte en tværregel mellem spær lige over hullet (nemmere at gøre sådan end at forsøge at ramme midt...) nu satte jeg en øje med træskrue, men endnu bedre er gevindstang, der går igennem den tværgående regel. holder fint.

så kan jo hele loftet svigte lidt, men det er jo ikke værre end at du går på loftet på spær.

B
jeg fastgjorde altså den tværgående regel ordentligt i spærerne..

B Boan sagde:
vi havde nøjagtigt det samme problem, men tanken er børn, der hænger i ringe, men det holder til over 100 kg... borede først et hul, hvor jeg ville have krogen, så fjernede jeg løsulden på loftet, satte en tværbjælke mellem spær lige over hullet (nemmere at gøre sådan end at forsøge at ramme midten...) nu satte jeg en øjenskruetræskrue, men endnu bedre er gevindstang, som går igennem tværbjælken. det holder fint. Så kan hele loftet jo svikte lidt, men det er jo ikke værre end at gå på loftet på spærerne.
Hm, ja det var jo også en idé værd at overveje. Med den metode slipper man for at lægge plader over et større område, men kan placere tværbjælker præcis der, hvor det er nødvendigt. Ulempen er, at min loft er meget trang, og det kan være svært at arbejde der, når loftet er færdigt. Det er meget lettere nu, når det er åbent.

B
Aha. Men er det åbent så sæt en solid regel ind og forstærk. Vil du have større område, tag en liggende og derefter en stående, jo højere desto bedre. Mål ud hvor, så er det bare forbore og skrue.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.