Behøver jeg at sætte en spredt liste mellem isolering og et Huntonit loft i en isoleret opvarmet annekshytte, som ikke skal have hverken køkken eller badeværelse? Eller kan jeg sætte loftet direkte på tagbjælker i kontakt med isoleringen?
Behöver jag sätta en glespanel mellan isolering och ett Huntonit loft i en isolerad uppvärmd "friggebod" som inte ska ha vare sig køkken eller badeværelse? Eller kan jag sätta loftet direkt på tagbjælker i kontakt med isoleringen?
Har du tænkt at isoleringen skal ligge direkte på Huntoniten eller hvordan mener du? Hvis det er opvarmet har du vel plastik mellem tagbjælkerne som isoleringen ligger på?
Ved jo ikke hvad du har for CC mellem tagbjælkerne men sandsynligvis sidder de for spredt for at du skal få godt skruefæste for pladerne.
Tænk på at de Huntonitplader som er 30 cm brede kun bygger 28 cm så du må glesne mindre end cc 30, ellers får du intet at skrue i efter 2-3 rækker.
Isoleringen ligger mellem tagbjælkerne.
Tænker ikke at bruge nogen dampspærre, da det kun er tænkt som opbevaring/soveværelse. Så der bliver ikke nogen større dampdannelse end luftfugtighed.
Isoleringen ligger mellem tagbjælkerne.
Tænker ikke at bruge nogen dampspærre da det kun er tænkt som depot/soveværelse. Så der vil ikke være nogen større dampdannelse end luftfugtighed.
[billede]
Hvordan har du tænkt at fastgøre Huntoniten mellem bjælkerne og i enderne? Anbefalet, hvis jeg ikke husker forkert, er også en skrue for hver 10 cm på langsiderne. Som det ser ud på billedet, vil pladen kun blive holdt med tre skruer på langsiden og ingen på enden. Det er ikke tilstrækkeligt, er min faste opfattelse.
Tak. Det var inte min overvejelse, men tak for input.
Undskyld.
Hvis du alligevel ikke skal have nogen dampspærre, spiller det jo ingen rolle, om du sætter lægter eller ej.
Problemet, jeg tror, du vil få, er bæreevnen med så få fastgørelsespunkter.
PG Lindgren sagde:
Pladen skal skæres, så kortsiden ender på spær. Jeg havde tænkt at få en loftliste, som pladen hviler på.
Loftlisten hjælper dig vel kun i kanten mod væggen? Hvordan gør du i slutningen af næste plade?
Det er cc 60 mellem taglægterne, og som jeg har læst instruktionen, skal det være sådan. Dvs. kortsiderne fastgjort i taglægterne, hvis jeg ikke har misforstået noget.
Det er cc 60 mellem tagspærene, og som jeg har læst instruktionen skal det være sådan. Dvs kortsiderne fæstnet i tagspærene, hvis jeg ikke har misforstået noget
Normalt begynder man med en hel plade, og kapper den sidste, men her må du gøre det omvendt, da afstanden væg - første regel er kortere end pladens længde. Du må sandsynligvis kappe den sidste også. (Ved jo ikke, hvor langt dit tag er)
Næste række må du kappe første pladen endnu mere, så fugerne går forskudt.
Mål omhyggeligt, inden du begynder, så du ikke ender med en fuge midt imellem to regler.
Det bliver sikkert godt. 👍
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.