Overvejelse. Jeg havde tænkt mig at sætte sådan noget indendørs loft op i folierede hvide plader i tilbygningen, som så skrues fast på lægterne. Så er spørgsmålet... skal man skrue dem op over hele loftfladen (7*6) m og derefter slå indervægge op, eller skal man slå indervæggene op og derefter skrue loftet separat op i hvert rum.
Fordelen ved at skrue hele loftet op på én gang er jo, at det kun er én flade og ikke en masse savninger og pilleri med lægter langs indervæggene. Desuden, hvis man i fremtiden vil flytte en væg, har man jo et "helt" loft.
Ulempen er jo, at hvis man beskadiger loftet, når man sætter indervægge op, så er det bare at begynde at male :-[ samt at det må være lettere at arbejde med elinstallationerne, hvis man har både loft og vægge åbne samtidig.
Hvordan gør I?
Fordelen ved at skrue hele loftet op på én gang er jo, at det kun er én flade og ikke en masse savninger og pilleri med lægter langs indervæggene. Desuden, hvis man i fremtiden vil flytte en væg, har man jo et "helt" loft.
Ulempen er jo, at hvis man beskadiger loftet, når man sætter indervægge op, så er det bare at begynde at male :-[ samt at det må være lettere at arbejde med elinstallationerne, hvis man har både loft og vægge åbne samtidig.
Hvordan gør I?
Jeg valgte loftet først. Strømmen skal forberedes, så kablerne hænger ned der, hvor skillevæggene skal komme. Der er unægtelig lidt mek med det.
En fordel er, at det er muligt at flytte skillevæggene i fremtiden.
Men det er ikke et klart valg hvilken der kommer først. Begge metoder har fordele og ulemper.
En fordel er, at det er muligt at flytte skillevæggene i fremtiden.
Men det er ikke et klart valg hvilken der kommer først. Begge metoder har fordele og ulemper.
Klik her for at svare