Hej!
Har bygget stel til en legehytte til børnene og nu når jeg skal sætte "facaden" på, så føles den almindelige yderpanel (22mm) helt overdrevet til den lille hytte. Jeg har overvejet at bruge inderpanel (ubehandlet fyrretræ) i stedet. Jeg vil også sætte plader på indersiden, så væggene bliver stabile alligevel. Det skal være liggende panel, da jeg vil sømme brædderne direkte i reglarne, ellers havde jeg brugt rupløj for hele pengene.
Nogen der synes, at dette fungerer eller har gjort noget lignende?

Jeg har gjort præcis som du beskriver (og derefter malet facaden selvfølgelig) og det fungerer aldeles udmærket for det lille byggeri! En af grundene til, at jeg gjorde dette, var for at gøre væggene så lette som muligt; legehuset er nemlig bygget så det nemt kan skrues fra hinanden og sælges om nogle år, når det har mistet sin tiltrækning hos børnene.

ja, det er også min tanke, jeg har bygget alt i moduler for at den skal kunne adskilles nemt. Hvordan har du gjort med fastgørelse af væggene mod gulv og loft? Jeg tænkte på at bruge fransk skrue og evt. jernbeslag, hvor det er nødvendigt.

Mod gulv så har jeg bare skruet vægmodulets liggende regel (jeg har en ramme rundt om hver vægsid, så at sige) direkte ned i gulvet med træskruer. Det har stået fint indtil videre.
Ved loftet er spær (bare 45x95) skruet mod vægregelværket med vinkeljern.

overvejer om jeg skal bruge søm (med rigtig, flad hoved) eller gå med dyckert, eller endda skrue - hvad har du brugt?

• Synes
Mickebandsåg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.