Har været helt indstillet på en trappe i eg, men nu foreslår trappeproducenten en variant i laseret ask. Kan det være noget?

Han hævder, at man ikke ser forskel (vi har egetræsgulv) og at asken desuden er hårdere end egen. Har ikke fået tilbuddet endnu, så jeg ved heller ikke, om der er stor prisforskel. Men en laseret trappe... indebærer det risiko for, at den skal laseres om med jævne mellemrum? Kan der være andre evt. 'risici' ved at købe en trappe i andet træsort end eg...?

Jeg har trappe i ask (stødtrinene) og det er fordi jeg har askegulv. Ask er jo betydeligt lysere end eg og har ikke samme åremønster, så jeg forstår ikke fidusen ved at lasere den som eg. Selvfølgelig er ask lidt hårdere, men eg er jo heller ikke direkte blødt.
Stødtrinene i massiv ask betalte jeg lige så meget for som stødtrin i massiv eg, så det lyder som om prisforskellen ikke skulle være så stor.

Det er ikke sådan at leverandøren har en færdig asketræstrappe som denne ønsker at komme af med.

Jeg synes ask er pænest hvidolieret, med den mørke åre synlig, men det ligner jo slet ikke eg så.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.