Jeg arbejder med et lille remskifte, og før jeg begynder at save, tænkte jeg at høre, om nogen har meninger om min aflastning:

• skiftet skal ske indefra
  • tanken er at aflaste væggen med døren ved stemning; jeg kan ikke finde en god måde at få plads til donkraft
  • væggen bærer 3 tagbjælker, forskalning og pladetag
  • tagbjælker er parallelle med etagebjælker og har samme dimension, 220 x 80 mm
  • bjælkerne har en længde på ca. 3,2 m
  • etagebjælker har ca. 15 cm på grundmur
  • stempler står ca. 30 cm fra grundmur
Vil systemet kollapse, når jeg sætter saven i dørens regler? Lige nu ser det ud til, at kun den højre side har bæreevne.

Tak på forhånd :|

• To stempler støtter en døråbning i en trærammet væg under renovering.
  • Et trægulv med åbent område under viser bærende bjælker og afstivning. Væggen og stemplerne i baggrunden indikerer renovering pågår.
  • To metalstolper understøtter en træbjælke i loftet i et renoveringsprojekt. Elektriske kabler og et rødt koblingsstykke ses fastgjort til træet.
Nå, med 150 visninger og ingen meninger (måske på grund af mit dårlige svensk) var det jo bare at prøve :|

Stemplingen virker i hvert fald -- soklen er nu væk og vægreglerne omkring døren er skåret. Så er det bare at sætte den nye syll i :D og så småningom døren.

Om det er til nogen undskyldning så tror jeg mange bruger forummet for at læse (mig inkluderad) du får sikkert svar inden kort :)

Ser overdreven seriøst ud, klart det der virker! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.