Hej!
Endnu en tråd om dette...
Jeg er i gang med at fjerne plastmåtter og linoleumsmåtter i kælderen. I det sidste rum, hvor linoleumsmåtten lå, ligger der under nogen form for papir, efterfulgt af noget sort mellem papiret og betonen. Se billeder
Det lugter stærkt, jeg får en fornemmelse af, at det lugter af tjære.
Huset er bygget i 1976.
Hvad råder I mig til at gøre? Planen er at slibe betongulvet ned og lægge klinker.
Forresten, i resten af kælderen, hvor der lå plastmåtte, fandtes der et beige-lignende lim, der lugtede lidt "mint". Har hørt, at skidtet kan findes i flere lim end bare sort lim.
Hvad er karakteristisk for asbestlim, kan man lave nogle egne udelukkende kontroller, eller skal jeg sende prøver ind?
Endnu en tråd om dette...
Jeg er i gang med at fjerne plastmåtter og linoleumsmåtter i kælderen. I det sidste rum, hvor linoleumsmåtten lå, ligger der under nogen form for papir, efterfulgt af noget sort mellem papiret og betonen. Se billeder
Det lugter stærkt, jeg får en fornemmelse af, at det lugter af tjære.
Huset er bygget i 1976.
Hvad råder I mig til at gøre? Planen er at slibe betongulvet ned og lægge klinker.
Forresten, i resten af kælderen, hvor der lå plastmåtte, fandtes der et beige-lignende lim, der lugtede lidt "mint". Har hørt, at skidtet kan findes i flere lim end bare sort lim.
Hvad er karakteristisk for asbestlim, kan man lave nogle egne udelukkende kontroller, eller skal jeg sende prøver ind?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 indlæg
Den eneste måde at afgøre det på er analyse.J_P_K sagde:
Hej!
Endnu en tråd om dette …
Jeg er ved at fjerne plastmåtter og linoleummåtter i kælderen. I det sidste rum, hvor linoleummåtten lå, er der noget form for papir og noget sort imellem papiret og betonen. Se billeder
Det lugter skarpt, jeg får den idé, at det lugter af tjære.
Huset er bygget i 1976.
For resten, i den øvrige kælder, hvor der lå plastmåtter, var der en beige lignende lim, lugtede lidt ”mynte” agtigt. Hørt at lortet kan findes i flere lim end bare sort lim.
Er nok beregnet som tætningslag og indeholder formentlig ikke asbest. Det er ikke limet, der er den største asbestrisiko med plastmåtter fra første del af 70'erne. Mange vinylmåtter havde et bundlag af næsten ren asbest (asbestpapir af krysotil). Den støver meget, når den rives.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kan detta vara asbest? Plastmatta och mörkt lim
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Ser detta ut som svartlim?
Är det sannolikt att detta material innehåller asbest?
Är detta stenlim?
Hantverkare -
Vad är detta? När jag trodde jag skulle byta glimtändaren
Belysning