Hej alle sammen,

Jeg skal renovere indervæggene i min koldgarage. I dag har jeg (udefra set) træpanel, pap og derefter ny isolering mellem de 90 reglarne.

Mit overvejelse er, om jeg derefter skal have plastik og indvendig gips eller om det er nok at sætte udendørs gips indvendigt (eller kan jeg få problemer med fugtgennemtrængning da?). Jeg vil derefter male væggen.

Har I andre forslag?

/Tomas
 
P
Udegipsen er behandlet med en silikonbaseret imprægnering og dermed ikke egnet til at male på.
 
Mikael_L
Plasten man sætter i væggene har ikke rigtig den funktion, som du tror. Plasten er ikke til for at beskytte gipspladen, men for at beskytte væggen fra at blive fugtig midt i af fugtig indendørsluft. Dvs. indendørsgips + plast er ikke det samme som udendørsgips.

Skal du have opvarmet garage?
Hvis man har ikke-opvarmede (eller kun lav varme) garager, så plejer det at blive anbefalet ikke at bruge plast overhovedet.
 
Og,
hvis garagen ikke skal opvarmes,
er der ingen grund til at isolere overhovedet.

Eller kan finlirarna konstruere en god grund?

//KoW
 
Mikael_L
Brandsikringskrav, svagt opvarmet (omkring 10°), at man en sjælden gang om året vil have det varmt.
At man i fremtiden vil have varmgarage, eller tænker på fremtidig salgsværdi.

Vil du have flere grunde? ;)
 
Kommer på et par til: Jævnere temperatur, ikke stegende hedt om sommeren. :)
 
Fremfor alt får man ikke frostgrader i forrådet (ikke i Skåne i hvert fald) selvom det er minus udenfor, men det afhænger nok mere af hvor koldt det er udenfor end af at man har isoleret.
 
Gladh sagde:
Frem for alt så får man ikke frostgrader i forrådet (ikke i Skåne i hvert fald) selvom det er minus ude, men det afhænger nok mere af, hvor koldt det er ude end af, om man har isoleret.

- M
Sjovt, sjovt, sjovt!

Kan bilerne ikke tåle lidt frost nu? Min Volvo 2008 gør det i hvert fald.
(Bygget til et nordisk klima. I Belgien)

//OtR
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.