Hej alle sammen,
Jeg skal renovere indervæggene i min koldgarage. I dag har jeg (udefra set) træpanel, pap og derefter ny isolering mellem de 90 reglarne.
Mit overvejelse er, om jeg derefter skal have plastik og indvendig gips eller om det er nok at sætte udendørs gips indvendigt (eller kan jeg få problemer med fugtgennemtrængning da?). Jeg vil derefter male væggen.
Har I andre forslag?
/Tomas
Jeg skal renovere indervæggene i min koldgarage. I dag har jeg (udefra set) træpanel, pap og derefter ny isolering mellem de 90 reglarne.
Mit overvejelse er, om jeg derefter skal have plastik og indvendig gips eller om det er nok at sætte udendørs gips indvendigt (eller kan jeg få problemer med fugtgennemtrængning da?). Jeg vil derefter male væggen.
Har I andre forslag?
/Tomas
Plasten man sætter i væggene har ikke rigtig den funktion, som du tror. Plasten er ikke til for at beskytte gipspladen, men for at beskytte væggen fra at blive fugtig midt i af fugtig indendørsluft. Dvs. indendørsgips + plast er ikke det samme som udendørsgips.
Skal du have opvarmet garage?
Hvis man har ikke-opvarmede (eller kun lav varme) garager, så plejer det at blive anbefalet ikke at bruge plast overhovedet.
Skal du have opvarmet garage?
Hvis man har ikke-opvarmede (eller kun lav varme) garager, så plejer det at blive anbefalet ikke at bruge plast overhovedet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Og,
hvis garagen ikke skal opvarmes,
er der ingen grund til at isolere overhovedet.
Eller kan finlirarna konstruere en god grund?
//KoW
hvis garagen ikke skal opvarmes,
er der ingen grund til at isolere overhovedet.
Eller kan finlirarna konstruere en god grund?
//KoW
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Sjovt, sjovt, sjovt!Gladh sagde:
Kan bilerne ikke tåle lidt frost nu? Min Volvo 2008 gør det i hvert fald.
(Bygget til et nordisk klima. I Belgien)
//OtR
Klik her for at svare
