Jeg har en jötul 620 FRL, som jeg tænkte på at bygge ind. Tanken var at placere kalciumsilikatplader ovenpå, men der er ikke noget rigtig godt at stille dem på. Denne støbejernskant er slet ikke så stabil, som jeg troede. Hvordan gør man? Sort støbejernsdel af Jøtul 620 FRL med gul blyant til illustrering, ligger på en arbejdsflade med værktøj og materialer i baggrunden.

F fiskbuggaren sagde:
Jeg har en jötul 620 FRL som jeg tænkte bygge ind. Tanken var at stille kalciumsilikatskiver ovenpå, men der findes ikke noget rigtig godt at stille dem på. Denne støbejernskant er slet ikke så stabil, som jeg troede. Hvordan gør man?[billede]
Hej!

Jeg skal lave det samme med en jötul 620 FH
Hvordan gik det for dig?
Har du nogle gode tipps ? :)

Mvh Martin

M Martin Johansson1347 sagde:
Hej!

Jeg skal gøre det samme med en jötul 620 FH
Hvordan gik det for dig?
Har du nogle gode tipps? :)

Mvh Martin
Ikke så godt, men jeg blev overrasket over, hvor meget let kalciumsilikaterne er og stillede dem på kanten alligevel. Formentlig er pudsen et større problem. Stablet kalciumsilikatplader foran en murstensvæg under renovering, med værktøj og materialer omkring.

• Synes
Martin Johansson1347
  • Laddar…
F fiskbuggaren sagde:
Ingen gode, men jeg blev overrasket over, hvor let kalciumsilikaterne er og satte dem på kanten alligevel. Sandsynligvis er pudsen et større problem. [billede]
Flot, jeg skal lave en, der får udseendet af en gammel åben pejs, det besværlige er, at det skal stikke ud som en skærm foran kaminen :) Hviler pladerne direkte på kaminen?
Vedhæfter et billede af vores projekt, kun i startfasen indtil videre :)

• Prototype af pejs under konstruktion, med gule plader på toppen og omgivende betonblokke, i rum med trægulv.
Mine plader hviler i forkant direkte på komfuret (eller på rammen da) og i bagkant på den opmurede sokkel under ovnen.

Renovering af indendørs rum med en åben murstensvæg, en stige, og værktøj spredt på gulvet. Byggematerialer og kabler er til stede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.