Medlem
· Västra Götaland
· 2 indlæg
Hej!
Bygger lige nu et hus (totalentreprise) og var der og kiggede i går for at se, hvordan byggeriet går.
Man er begyndt at sætte gips på væggene indeni, og det, der overraskede mig, var, at i 3 af rummene på nederste etage (bygger 2-plan) har man bygget en kanal, så at sige på ca. 40-50 cm oppe i kanten mellem loft og væg, så at sige, hvor ventilationsrør går.
Det minder lidt om denne løsning:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
selvom det, de har gjort i mit hus, er mere kvadratisk og er beregnet til at blive helt glat i stil med øvrige vægge.
Er det standard, at man gør sådan? Jeg havde forventet mig kvadratiske rum, så at sige uden sådanne tilbygninger, som lå udenfor de eksisterende vægge, og som jeg allerede nu ser vil forstyrre planlagt indretning.
Taknemmelig for svar!
Hilsner forvirret nybygger
Bygger lige nu et hus (totalentreprise) og var der og kiggede i går for at se, hvordan byggeriet går.
Man er begyndt at sætte gips på væggene indeni, og det, der overraskede mig, var, at i 3 af rummene på nederste etage (bygger 2-plan) har man bygget en kanal, så at sige på ca. 40-50 cm oppe i kanten mellem loft og væg, så at sige, hvor ventilationsrør går.
Det minder lidt om denne løsning:
http://4.bp.blogspot.com/_1pAtPni9xSI/R4fmAzuHbVI/AAAAAAAAAcw/_gMd-Ht6i-c/s400/IMG_3413.jpg
selvom det, de har gjort i mit hus, er mere kvadratisk og er beregnet til at blive helt glat i stil med øvrige vægge.
Er det standard, at man gør sådan? Jeg havde forventet mig kvadratiske rum, så at sige uden sådanne tilbygninger, som lå udenfor de eksisterende vægge, og som jeg allerede nu ser vil forstyrre planlagt indretning.
Taknemmelig for svar!
Hilsner forvirret nybygger
Det burde være muligt at trække ventilationsrørene i etageadskillelsen, eftersom det er et nybyg. Du burde kunne se på tegningerne, hvordan det er tænkt, at rørene skal gå. At bygge tromler til rør føles ikke helt rigtigt i et nybygget hus. Hvilken husleverandør har du? Det kan variere mellem forskellige fabrikater.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 indlæg
Tak Matti, som du siger, burde man jo kunne se det på tegningerne, skal bede nogen som kan det der bedre end mig se, hvordan det ser ud. Jeg havde bare taget for givet, at man ikke byggede sådan nu om dage...
Klik her for at svare