Hej!

Behøver konstruktionstips til en indbygget skydedør i en tynd indervæg, samlet 70 mm tyk.
Jeg har set, at der findes kassetter, der giver en færdig væg på 95 mm med et almindeligt dørblad. Havde så en tanke om at bruge fx en 19 mm MDF som dørblad i stedet for at beholde tykkelsen på væggen. Får dog ikke rigtig det til at passe med reglarne. Har ikke de store krav til lydisolering eller ekstrem stabilitet.
Jeg vil helst ikke have en udenpåliggende dør. Det bliver også svært at gøre væggen tykkere på grund af et lille rum med tæt møblering.

Tips, tanker??
 
Hej,

Det er første gang jeg linker til Gör Det Själv! :) Synes egentlig at bladet er godt, men byggetipsene plejer at være lidt so-so. Men denne skydedøren er både flot og billig. Har siden jeg læste om den i sommer ønsket at prøve at bygge den:
http://gds.se/doerrar-och-foenster/skapa-plats-med-en-skjutdoerr
Ved ikke om du er medlem og kan hente artiklen ned.
Det kan dog være sådan at denne er for almindeligt dørblad. Du kan måske afgøre det efter et tjek på materialet som bruges:
• 1 bræt, høvlet fyr, 22 x 70 mm
• 1 topbræt og to gavle, høvlet fyr, 15 x 80 mm
• 1 front, høvlet fyr, 15 x 120 mm
• 1 dørblad
• 1 sæt Rollock 960 med skydedørsskinne, 2 rullevogne med beslag, stopklods og gulvbeslag
• Lister til falsen, f.eks. 12 x 33 mm
• 2 indfældede håndtag
 
Men det der er en udenpåliggende.
 
JOW sagde:
Fast det där är en udenpåliggende.
Tak, fandt den forkerte artikel. Denne var det jeg tænkte på:
http://gds.se/vaggar/latt-vagg-med-skjutdorr

• 1 skydedørskassette M8-210
med 122 mm karm • 1 dørblad

Mvh

Stefan
 
Hej!

Jeg har bygget et antal døre og karme af denne type i mit fritidshus, jeg kan lægge et billede og en tegning op senere i aften, hvis du er interesseret. Skydedørsbeslag (skinne, "vogne", styrefinne osv.) købte jeg fra England til en brøkdel af de danske priser. Jeg betalte ca. 250 DKK per dør med 2,5 m skinne inklusive fragt, det billigste jeg fandt i Danmark lå en del over 1000 DKK stykket.

Dørbladene byggede jeg "torsion box"-lignende med 30 mm fackverk med celleplastisolering og masonitoverflade, i alt knap 40 mm. Facket i væggen til døren er 45 mm, dernæst er der 17 mm forskalling på begge sider, i alt altså ca. 80 mm. Hvis du mindsker tykkelsen på dørbladet, bør du kunne komme ned til 70 mm uden større problemer.

/fth
 
Det lyder interessant! Sjovt! Mere info modtages med tak!!

Sent from my GT-S5570I using Byggahus
 
fth sagde:
Hej!

Jeg har bygget et antal døre og karm af denne type i mit feriehus, jeg kan lægge nogle billeder og tegninger op senere i aften, hvis du er interesseret. Skydedørsbeslag (skinne, "vogne", styrfinne osv.) købte jeg fra England til en brøkdel af de svenske priser. Jeg betalte ca. 250 kr. pr. dør med 2,5 m skinne inklusive fragt, det billigste jeg fandt i Sverige lå en del over 1000 kr. stykket.

Dørbladene byggede jeg "torsion box"-lignende med 30 mm fagværk med celleplastisolering og masonitoverflade, i alt knap 40 mm. Faget i væggen til døren er 45 mm, så er der 17 mm ru brædder på begge sider, i alt altså ca. 80 mm. Minsker du tykkelsen på dørbladet, bør du kunne komme ned på 70 mm uden større problemer.

/fth
Hejsa,
Skal til at bygge skydedøre til garderobe, leder efter beslag, hvor i England købte du beslaget og
var det både dør- og gulvskinne?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.