5,564 læst ·
3 svar
6k læst
3 svar
Imkanal i skorsten - brand- og kondensbeskyttelse?
jeg er nu kommet til fasen, hvor jeg skal forbinde emhætten til skorstenskanalen. Jeg har to alternativer afhængigt af, hvordan selve kanalen i skorstenen ser ud...
alt. 1) tilslutte emhætten til kanalen som den er (lave hul og tætne osv)
eller
alt 2) tilslutte emhætten til et indsatsrør, hvis den eksisterende kanal ikke er tilstrækkelig tæt
Hvordan gør jeg med brand- og kondensbeskyttelse?
indsatsrør hvilken type og hvorfra?
alt. 1) tilslutte emhætten til kanalen som den er (lave hul og tætne osv)
eller
alt 2) tilslutte emhætten til et indsatsrør, hvis den eksisterende kanal ikke er tilstrækkelig tæt
Hvordan gør jeg med brand- og kondensbeskyttelse?
indsatsrør hvilken type og hvorfra?
Egen villa eller ejerlejlighed?
En emhættekanal behøver kun brandsikres den del, der er uden for det rum, den starter i (fra væg-/loftsgennemføring), hvis emhættekanalen deler kanal med en anden emhætte, skal den brandsikres i hele dens længde bortset fra tilslutningsslangen mellem emhætte/emhættekanal.
Jeg har skrevet flere indlæg vedrørende brandsikring af emhættekanal, søg på forummet efter "imkanal" og mig som forfatter, så vil du få mange passende links til læseværdige dokumenter.
En emhættekanal behøver kun brandsikres den del, der er uden for det rum, den starter i (fra væg-/loftsgennemføring), hvis emhættekanalen deler kanal med en anden emhætte, skal den brandsikres i hele dens længde bortset fra tilslutningsslangen mellem emhætte/emhættekanal.
Jeg har skrevet flere indlæg vedrørende brandsikring af emhættekanal, søg på forummet efter "imkanal" og mig som forfatter, så vil du få mange passende links til læseværdige dokumenter.
villa bygget i 1943
...så tolker jeg dit svar som, at da skorstenen i sig selv er brandsikringsisoleret, så burde det være ok?! Hvordan er det, hvis man har et indsatsslange? Kondens?
Klik her for at svare