Hej er det muligt at identificere armeringsjern i en 25 cm tyk bærende betonvæg?
Findes der nogle slags værktøjer? Har hørt regelsøger og magnet skal virke,
Er der nogen her som ved cirka hvor dybt armeringsjern plejer at sidde i væggen? Skal nemlig åbne et 8cm dybt, 30 bredt og højt hul, så næsten ind til midten af væggen. Skal gøre ifølge billedet men kan ikke have ødelagt armeringsjern ifølge foreningen
tak!
Findes der nogle slags værktøjer? Har hørt regelsøger og magnet skal virke,
Er der nogen her som ved cirka hvor dybt armeringsjern plejer at sidde i væggen? Skal nemlig åbne et 8cm dybt, 30 bredt og højt hul, så næsten ind til midten af væggen. Skal gøre ifølge billedet men kan ikke have ødelagt armeringsjern ifølge foreningen
tak!
Senest redigeret:
JanneJanne123
Husejer
· Stockholm
· 2 911 indlæg
JanneJanne123
Husejer
- Stockholm
- 2,911 indlæg
Ja det afhænger jo helt af, hvordan den der armerede væggen gjorde det, du må nok bryde op og se, hvordan det ser ud. Er der ingen mulighed for at lave en regelvæg i stedet for at undgå at bøvle med væggen?
Jo dog må vi flytte køkkenet frem 8 cm hvilket bliver stramt.. tænker om nogen her ved, om der findes en slags standard for væggenes armering i nybyggerier.JanneJanne123 sagde:
Hvis armeringen ligger nogenlunde lavt, så prøv at trække en neodym-magnet over væggen. Sådanne kan købes mange steder nu om dage, men de findes også i mekaniske harddiske. Bare skru en gammel disk op og tag den ud.
Opdatering:
Har ansat en konstruktør og fået det skriftligt udtalelse. 1500kr. Så dyb en bærende betonvæg har ingen problemer med at skære armering på så grund åbning ifølge konstruktøren.
Nu skal bestyrelsen tage beslutning, hvilket jeg allerede har fået mundtligt ok, så længe jeg har udtalelse fra konstruktør
Måske kan begynde allerede i år
Har ansat en konstruktør og fået det skriftligt udtalelse. 1500kr. Så dyb en bærende betonvæg har ingen problemer med at skære armering på så grund åbning ifølge konstruktøren.
Nu skal bestyrelsen tage beslutning, hvilket jeg allerede har fået mundtligt ok, så længe jeg har udtalelse fra konstruktør
Måske kan begynde allerede i år
Klik her for at svare

