Hej er det muligt at identificere armeringsjern i en 25 cm tyk bærende betonvæg?
Findes der nogle slags værktøjer? Har hørt regelsøger og magnet skal virke,
Er der nogen her som ved cirka hvor dybt armeringsjern plejer at sidde i væggen? Skal nemlig åbne et 8cm dybt, 30 bredt og højt hul, så næsten ind til midten af væggen. Skal gøre ifølge billedet men kan ikke have ødelagt armeringsjern ifølge foreningen

tak!
 
  • En væg med et udskåret hul, rør og kabler er synlige i åbningen. Væggens overflade har tegn på tidligere reparationer eller konstruktion.
  • Målebånd på en væg med håndskrevne markeringer og ordet "så djupt".
Senest redigeret:
JanneJanne123
Ja det afhænger jo helt af, hvordan den der armerede væggen gjorde det, du må nok bryde op og se, hvordan det ser ud. Er der ingen mulighed for at lave en regelvæg i stedet for at undgå at bøvle med væggen?
 
  • Synes
chali405
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 sagde:
Ja det beror jo helt på, hvordan personen der armerede væggen gjorde det, du må nok bryde op og se, hvordan det ser ud. Er der ingen mulighed for at opstille en ny væg i stedet for at bøvle med den eksisterende væg?
Jo dog må vi flytte køkkenet frem 8 cm hvilket bliver stramt.. tænker om nogen her ved, om der findes en slags standard for væggenes armering i nybyggerier.
 

Bedste svar

Normalt ligger armeringen 25-30mm ind fra overfladen og 100-150mm c/c.
Der findes skannere til leje, der viser, hvor du har armeringen.
 
  • Synes
chali405
  • Laddar…
Hvis armeringen ligger nogenlunde lavt, så prøv at trække en neodym-magnet over væggen. Sådanne kan købes mange steder nu om dage, men de findes også i mekaniske harddiske. Bare skru en gammel disk op og tag den ud.
 
  • Synes
chali405
  • Laddar…
Opdatering:

Har ansat en konstruktør og fået det skriftligt udtalelse. 1500kr. Så dyb en bærende betonvæg har ingen problemer med at skære armering på så grund åbning ifølge konstruktøren.
Nu skal bestyrelsen tage beslutning, hvilket jeg allerede har fået mundtligt ok, så længe jeg har udtalelse fra konstruktør
Måske kan begynde allerede i år
 
  • Synes
BirgitS
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.