Jeg er i gang med at udskifte tagrender og nedløbsrør på mit gamle krageslot. Jeg er nu kommet til et sted, hvor jeg ikke kan få det til at passe, i hvert fald ikke med standardprodukter. Er det specialbestilling, der skal til, eller er der nogen, der har en god idé? Centret på tagrenden ligger 60 mm udenfor det punkt, hvor nedløbsrøret ville ligge, hvis det blev monteret med standard rørbøjler. Hvis jeg havde træpanel, kunne det måske have været muligt at lægge klodser som afstandsstykker mellem facade og rørbøjler, men nu har jeg metalplader, så det ville ikke se godt ud. Tidligere sad der en 90 mm plast tagrende og plast nedløbsrør, så dels byggede den ikke lige så meget udad, samtidig med at nedløbsrøret var bøjet. Mængden af vand gør, at en 125 mm rende er nødvendig. 60 mm forskydning er for lidt til standard rørbøjninger.
Hidtil har jeg brugt Lindabs 87 mm nedløb og 125 mm tagrender.
Jeg vedhæfter en enkel skitse.
Hidtil har jeg brugt Lindabs 87 mm nedløb og 125 mm tagrender.
Jeg vedhæfter en enkel skitse.
det eneste jeg kan komme på er at tage "standardbøjninger" og dreje dem i en retning, der ville passe.... Måske ikke den pæneste løsning, men den ville fungere i det mindste. (jeg ville få tæsk af min kone, hvis jeg foreslog noget sådan på vores hus!
)
Held og lykke
/Ove
Held og lykke
/Ove
Ja måske det går med 2 standard 45 bøjninger, hvis du klipper dem ned lidt, trykker dem sammen og popper dem. Men men, kråkslott, ville det ikke passe bedre med skarpe vinkler, som loddes sammen, eller hvordan nu plåtnicken arbejder med disse i moderne tid. Tjek, tror ikke det bliver så meget dyrere.
Klik her for at svare