Jeg har brug for tips til en smart konstruktion for at forstærke altanmarkisen, når den er i udrullet position.

Altså, markisen jeg har er 3,6 m bred og strækker sig 2,5 meter ud. Markisen har ingen støtte i forkanten, og når den er udrullet, ville jeg gerne have en "ting," som jeg kan stabilisere den med.

Min idé var at montere en rundstav mellem altanens rækværk, som stabiliserer markisen, så den ikke løftes op eller trykkes ned af vinden.

For at fastgøre denne rundstav havde jeg tænkt mig at montere en udstikkende jernplade både på markisens ramme foran og på altanrækværkets yderside. I rundstaven skulle der så være en fransk skrue, hvor jeg har kappet hovedet af og boret et hul i bolten.

Boltene stikkes således gennem jernpladerne for derefter at låses fast med en låsering.

Denne konstruktion burde fungere, men føles en smule besværlig.

Jeg er taknemmelig for andre idéer.

PS. håber nogen forstod min beskrivelse... :-)

Edit: Klemmer et billede ind.
Og som alle på Blocket skriver... "det er ikke min på billedet, men ligesom den".

b1Stor.jpg
Måske hjælper billedet med at forklare, hvad jeg mener.

Jeg forestiller mig, at du borer hul længst ude i aluminiumlisten på hver sin side, præcis hvor du har markeret, og så fastgør du en 5 millimeter rundstang i hullet på en eller anden måde.. Denne rundstang kan du så gemme bag markisflappen, eller foran, men så kan den måske ses lidt mere. Så når du vil have støtte, "folder" du stængerne ned mod altangelænderet, og der kan du have en slags løkke, som du fastgør dem i...

Ja, det var min vision, men med vægt på vision, for at forstå hvad jeg mener med hjælp af teksten kan ikke være let.

Det positive er, at det bliver en pæn løsning, som ikke kan ses, og forhåbentlig holder den også godt...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.