Har lidt perlespont med endespont at sætte i et rum. Med mine længder bliver der ekstremt meget spild. Så jeg tænkte, at på spildtræet kan man fræse et spor, så de passer til de eksisterende brædder. Er der nogen, der har en idé til noget værktøj eller lignende uden at skulle tage til et savværk eller købe længere træ.

Mvh Robin

• Synes
Helixen
  • Laddar…
S
findes risiko for, at det bliver rodet. men købe en fräs?

Men havde de ikke allerede endespont, eller tænker du at sammensætte små stykker?

Er det ændspontet så læg det løbende, altså som man lægger gulv, det som bliver til overs starter du med på ny række

Taget er 4,8m langt. Men kun 3,20 vil være synligt, da resten vil blive afskærmet af en glas/spejl dør/garderobe. Tanken var så at få alle samlinger derinde. Men helst ikke på det samme sted.

Skal jeg så skære for at få et endenot-stykke til hver samling, bliver der utroligt meget spild. Tænkte så om nogen havde en genial idé, da jeg er lidt af en dårlig amatør =)

s_o_n_y sagde:
Taget er 4,8 m langt. Men kun 3,20 vil være synligt da resten vil blive afskærmet af en glas/spejl dør/garderobe. Tanken var derfor at få alle samlinger derinde. Men helst ikke måske det samme sted.

Hvis jeg skal skære for at få et endespundet stykke til hver samling bliver der sindssygt meget spild. Tænkte så, om nogen havde en brillant idé da jeg er lidt af en dårlig amatør =)
Hvilke længder på panelet har du?
4,80 er nemlig en dimension du burde kunne købe. 0 spild mao

3,60 er dem jeg har. og ulempen er, at jeg har to pakker, der ikke kan returneres. Så jeg tænkte, at jeg ville gøre det jeg kan med dem =)

Det går jo at skarve løbende, selv hvis endespont mangler.

Specielt inde i et skab, hvor det slet ikke kan ses.
forskyd blot skarverne, så du ikke får to skarver ved siden af hinanden.

Tak for alle svar. Jeg tror jeg har en løsning. Jeg kapper den udstikkende spont (fjäder?) væk. Så lægger jeg samlingen der, hvor garderobeskinnen skal være. På den måde vil den slet ikke kunne ses :D

• Synes
Kurtivan
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.