N neo11 sagde:
Pudsede du med cementmørtel? Hvilken cementmørtel A, B eller C?
Skal du male den, så brug weber kalkmaling 246. Hvis blylåget på skorstenen ikke lækker, vil skorstenen holde sig frisk.
Hvis det lækker, vil det se grimt ud efter et år.
Jeg brugte C mørtel.
Tak for informationen om maling og låget! Jeg vil nok ikke male den.

Det havde været pænere og tryggere, hvis I havde gjort arbejdet, men for denne gamle torp og mit første forsøg på at pudse er jeg nogenlunde tilfreds.

Jeres hjælp er værdsat!
 
  • Pudset skorsten på en gammel bygning med omkringliggende skov. En malerbøtte og pensel er ved siden af på taget.
N
Ser rigtig godt ud. Ser ikke ud til at være blylåget på toppen.
Lad være med at male, hvis du tror, det lækker igennem fra toppen.
 
  • Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
N neo11 sagde:
Ser godt ud. Ser ikke ud til at være blylåg på toppen.
Lad være med at male, hvis du tror, det lækker igennem fra toppen.
Tak! Overfladen er ikke helt jævn og er lidt ujævn, hvilket gør det svært at få beslagene tætte.

Enkelt er bedst på dette hus. Hatten er cement; måske bliver det en slags metalhætte i fremtiden.
Hvis du kommer i nærheden af Mullhyttan, kan jeg tilbyde kaffe.
 
N
lllusion lllusion sagde:
Tak! Overfladen er ikke helt jævn og er lidt ujævn, hvilket gør det svært at få beslagene tætte.

Enkelt er bedst på denne bygning. Hatten er cement; måske bliver det til sidst en slags metalhat.
Hvis du kommer forbi Mullhyttan, kan jeg tilbyde dig kaffe.
Har været i Brösarp og Göteborg denne sommer, plejer ikke at tage mig meget længere.
Hvor ligger Mullhyttan?=)
 
Claes Sörmland
lllusion lllusion sagde:
Jeg undrer mig bare, om der er risiko for, at kalkfarven slipper. Hvid er rart, men ikke hvis det begynder at løsne sig. Bliver det det?
Man ved aldrig, kommer der vand der, så bliver det jo grimt præcis som nævnt ovenfor.
 
  • Synes
lllusion
  • Laddar…
N neo11 sagde:
Har været i brösarp og göteborg denne sommer, plejer ikke at tage mig så meget længere.
Hvor ligger Mullhyttan ?=)
Mellem Örebro og Tiveden. Nordøst for Laxå.
 
N
=) Bliver ingen flere rejser i år.
 
N
Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Man ved aldrig, kommer vand der, så bliver det jo grimt præcis som angivet ovenfor.
Men jeg er nok enig med Claes, det er sikrest ikke at male.
 
  • Synes
lllusion
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.