Det afhænger helt af, hvad du mener med "köldbryggor". Der vil altid opstå köldbryggor, når man bygger. De kan så være større eller mindre, flere eller færre, men det kan ikke undgås helt.

Sm00th Sm00th sagde:
Hvornår er en kuldebro et skjult problem?
:thinking:
Hvornår er huset bygget?
Er byggeåret 2016, bør man kunne forvente, at der ikke er nogen mærkbare kuldebroer eller træk.
Er byggeåret 1947, 1916 eller 1837 eller lignende, så fandtes ordet "kuldebro" ikke engang i ordbogen.

tommib
Nøgleordet her er vel netop mærkbare. Hvis TS går rundt med sit nye fine varmekamera og finder ting, der ikke kan ses/føles, så er det ret langsøgt. Som både du og andre påpeger, så er bygningsåret meget relevant, men jeg tror, at en lidt let sammenfaldet isolering næppe vil give så meget, selv hvis det imod forventning skulle klassificeres som en skjult fejl.

Jeg synes, at TS har den forkerte indstilling til det hele, medmindre spørgsmålet kun er af akademisk karakter.

Sm00th
Fotografen Fotografen sagde:
Hvornår er huset bygget?
Er byggeåret 2016, skal man kunne forvente, at der ikke er nogen mærkbare kuldebroer eller træk.
Er byggeåret 1947, 1916 eller 1837 eller lignende, så fandtes ordet "kuldebro" ikke engang i ordbogen.
1999

Sm00th
tommib tommib sagde:
Nøgleordet her er vel netop mærkbare. Hvis TS går rundt med sit nye fine varme kamera og finder ting, der ikke ses/føles, så er det ret langsøgt. Som både du og andre påpeger, er byggeåret meget relevant, men jeg tror, at en lidt let sammensunken isolering næppe vil give så meget, selvom det mod forventning skulle klassificeres som en skjult fejl.

Jeg synes, at TS har den forkerte indstilling til det hele, medmindre spørgsmålet kun er af akademisk karakter.
De fleste kuldebroer har jeg mærket med hånden og afhjulpet såsom mangel på koldrasskydd, p-profil i døre og vinduer og visse hjørner, der har en vis forhøjet fugtkvot men intet bemærkelsesværdigt.

Det lyder ikke som kuldebroer.

Lyder snarere som sprækker, der forårsager træk.

S
Sm00th Sm00th sagde:
Hej igen,

Tak for hurtige svar. Købte hus i sommer. Nu når det er blevet koldere, har jeg gået rundt med varmekamera og fundet flere kuldebroer. Dog tror jeg ikke, det er noget alvorligt endnu, men jeg synes, disse spørgsmål er interessante.
Kan du ikke bruge din tid på noget mere fornuftigt end at finde ud af, hvornår nogen anden er forpligtet til at lægge penge i det hus, du ejer?

• Synes
tommib
  • Laddar…
Sm00th
S SueCia sagde:
Kan du ikke bruge din tid på noget mere fornuftigt end at finde ud af, hvornår nogen anden er forpligtet til at bruge penge på huset du ejer?
Det var sælgeren, der henviste mig til deres skjulte fejl forsikring, fordi der er skimmelsvamp et sted, som de ikke vidste om.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.