10,094 læst ·
23 svar
10k læst
23 svar
Hvornår skal man udbedre en kuldebro?
Nøgleordet her er vel netop mærkbare. Hvis TS går rundt med sit nye fine varmekamera og finder ting, der ikke kan ses/føles, så er det ret langsøgt. Som både du og andre påpeger, så er bygningsåret meget relevant, men jeg tror, at en lidt let sammenfaldet isolering næppe vil give så meget, selv hvis det imod forventning skulle klassificeres som en skjult fejl.
Jeg synes, at TS har den forkerte indstilling til det hele, medmindre spørgsmålet kun er af akademisk karakter.
Jeg synes, at TS har den forkerte indstilling til det hele, medmindre spørgsmålet kun er af akademisk karakter.
De fleste kuldebroer har jeg mærket med hånden og afhjulpet såsom mangel på koldrasskydd, p-profil i døre og vinduer og visse hjørner, der har en vis forhøjet fugtkvot men intet bemærkelsesværdigt.tommib sagde:
Nøgleordet her er vel netop mærkbare. Hvis TS går rundt med sit nye fine varme kamera og finder ting, der ikke ses/føles, så er det ret langsøgt. Som både du og andre påpeger, er byggeåret meget relevant, men jeg tror, at en lidt let sammensunken isolering næppe vil give så meget, selvom det mod forventning skulle klassificeres som en skjult fejl.
Det lyder ikke som kuldebroer.
Lyder snarere som sprækker, der forårsager træk.
Kan du ikke bruge din tid på noget mere fornuftigt end at finde ud af, hvornår nogen anden er forpligtet til at lægge penge i det hus, du ejer?Sm00th sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Vad behöver jag åtgärda för att kunna stänga av vattnet i köket?
Kök -
Markfukt i pumphus, behöver jag åtgärda?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Fogspricka duschrum behöver åtgärdas?
Badrum -
Hur åtgärda skeva pinnar på utomhusbordet?
Altan & Uteplats -
Delade meningar om hur mycket som behöver åtgärdas och när
Grund & Markarbeten