Jeg var til en husfremvisning i dag og forsøgte at finde ud af, hvilken type letbeton det var. Jeg vil ikke have noget blåbeton. Det var en elendig ejendomsmægler, som ikke virkede til at have styr på sine papirer, men ifølge en Bror Duktig, som også var spekulant, var det selvfølgelig blåbeton. Siporex fandtes nemlig ikke i 1958, da huset blev bygget. Det må da være vrøvl? Selve teknikken med letbeton er jo meget ældre end det, og der fandtes da Siporex lige så tidligt som Blåbetong/Ytong?
Hej
Jeg har et lbtg-hus bygget 1951-52. Bygget af Siporex fra Gävle. Jeg har endda fakturaerne tilbage, hvor det tydeligt står Siporex lev.fra Gävle til Nälden. Har desuden lavet en radonmåling(langtids) og har gennemsnitsværdi 33 bec osv.
Jeg antager, at det er det, du vil få styr på i det hus, du kigger på.
Så har du held, så har du sådan Siporex. / LOB
Jeg har et lbtg-hus bygget 1951-52. Bygget af Siporex fra Gävle. Jeg har endda fakturaerne tilbage, hvor det tydeligt står Siporex lev.fra Gävle til Nälden. Har desuden lavet en radonmåling(langtids) og har gennemsnitsværdi 33 bec osv.
Jeg antager, at det er det, du vil få styr på i det hus, du kigger på.
Så har du held, så har du sådan Siporex. / LOB
Ok, tak! Jeg tænkte det nok. Huset, jeg kiggede på i dag, var skidt, men jeg hang mig op på samtalen angående siporex og at det ikke skulle have fandtes dengang.
Det eneste krav jeg har, når jeg leder efter hus nu, er at det skal rumme en tobørnsfamilie og ikke have blåbetong.
Det eneste krav jeg har, når jeg leder efter hus nu, er at det skal rumme en tobørnsfamilie og ikke have blåbetong.
Klik her for at svare