Jeg har en altan som er lagt med trall i dimensionen 28 x 95. Nu har jeg brug for at udskifte et stykke, men når jeg leder, kan jeg ikke finde den dimension nogen steder. I bredden 95 findes der kun tykkelsen 22, hvis man vil have 28, er det mindst en bredde på 120, der gælder. Jeg bor i Skåne, og der er masser af store byggemarkeder i nærheden, men ingen af dem har den dimension, jeg leder efter. Skal jeg være nødt til at lægge hele gulvet om?

Både Bauhaus og Beijer har den dimension, ellers er det jo bare at save en 120 bræt til 95.

• Synes
AndersS og 1 anden
  • Laddar…
T TheSwoopis sagde:
Både Bauhaus och Beijer har den dimensionen, ellers er det jo bare at save en 120 bræt til 95.
Jo, jeg googled også og fandt dimensionen flere steder, men når man går ind og tjekker er den restet, eller siden fjernet overalt. Men jeg må vel tage saven frem så.

Motherfucker
F Figge Bergquist sagde:
Jo, jeg googlede også og fandt dimensionen flere steder, men når man går ind og kigger, er den restet, eller siden fjernet overalt. Men jeg må jo tage fat i fukssvansen så.
Alle velassorterede byggemarkeder kan skaffe 28x95 til dig, det er ikke noget problem, vi havde dette senest i efteråret, men der er få der har det i deres lagersortiment, da hovedparten af kunderne ønsker bred terrassebrædder..
K-bygg bestilte vi det igennem, leveringstiden var 2 arbejdsdage..

Motherfucker Bicmac sagde:
Alle velassorterede byggemarkeder kan skaffe 28x95 til dig, det er ingen problem, vi havde dette senest i efteråret, men det er få, der har det i deres lagersortiment, da størstedelen af kunderne ønsker brede terrassebrædder..
K-bygg bestilte vi det igennem, bestillingstiden var 2 arbejdsdage..
Det er netop det, jeg mener, at få har det i deres lagersortiment. For ikke så længe siden var det standard hos alle velassorterede byggemarkeder, men i dag findes det ikke nogen steder som lagervare. Det er sikkert som du siger, at efterspørgslen på den dimension er faldet, og så har jeg fået svar på mit spørgsmål; "Hvorfor finder jeg ikke terrassebrædder i den rigtige dimension". Tak for det!

F Figge Bergquist sagde:
Men jeg må vel tage fukssvansen frem så.
De store byggemarkeder har en stående sav ved en væg for at skære byggeskiver til mål, den kan også kløve en 120 terrassebrædt, så den bliver 95x28.
Det man selv skal gøre er den afrundede kant.
Da jeg byggede min terrasse, var maskinhøvlen et af de bedste værktøjer, jeg brugte, alle skærestederne blev affaset.

L Leif i Skåne sagde:
De store byggemarkeder har en stationær sav ved en væg til at kappe byggeskiver til mål, den kan også kløve en 120 trall så den bliver 95x28.
Det man selv skal gøre er den afrundede kant.
Da jeg byggede min altan, var maskinhøvl en af de bedste værktøjer, jeg brugte, alle kappede overflader blev faset.
Ja, det bliver nok sådan. Tak for svaret.

De stående save er ikke beregnet til at kløve brædder, og mange steder er det helt forbudt for ansatte at gøre det.
Så enten gør man det selv, eller man ser, om de kan tage det hjem. For nogle få brædder må du regne med at skulle kigge rundt, da ikke alle tager enkelte brædder hjem.
28x95 er både godt til terrassebrædder og havemøbler mv.

Z z_bumbi sagde:
De stående save er ikke beregnet til at kløve brædder, og mange steder er det helt forbudt for ansatte at gøre det.
Så enten gør man det selv, eller så tjekker man, om de kan få det hjem. For nogle få brædder så regn med at undersøge rundt, da ikke alle tager enkelte brædder hjem.
28x95 er både godt til terrassebrædder og havemøbler etc.
For mit vedkommende handler det om at udskifte et råddent bræt på godt to meter, så det er bare at save. Jeg er enig i, at 28x95 er en brugbar dimension, og undrer mig stadig over, hvorfor den er så sjælden som lagervare.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.