1,799 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Hvorfor fungerer min pultkonstruktion ikke?
Jeg har læst "lathunden" om konstruktioner og spændvidde, træ, snezoner osv.
Så fandt jeg denne digitale bygger, men den siger, at det ikke er muligt? Hvor er det, konstruktionen fejler?
Jeg har også prøvet delen i byggeren, hvor man bygger med vægge og prøvet haft midterbjælke med 2-4 stolper, men stadig et nej
Jeg vil bygge et attefallshus og havde tænkt mig ydre mål 3600x4800mm, alt delbart med 600mm for enkelhed osv. Tænker mig et pulttag med ca. 5-10 graders hældning for at maksimere taghøjde. Det skal stå på stolpefundament.
Nogen der kan guide mig?
Evigt taknemmelig!
Så fandt jeg denne digitale bygger, men den siger, at det ikke er muligt? Hvor er det, konstruktionen fejler?
Jeg har også prøvet delen i byggeren, hvor man bygger med vægge og prøvet haft midterbjælke med 2-4 stolper, men stadig et nej
Jeg vil bygge et attefallshus og havde tænkt mig ydre mål 3600x4800mm, alt delbart med 600mm for enkelhed osv. Tænker mig et pulttag med ca. 5-10 graders hældning for at maksimere taghøjde. Det skal stå på stolpefundament.
Nogen der kan guide mig?
Evigt taknemmelig!
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Det kan være en kombination af forkerte dimensioner og fejl i beregningsprogrammet. Hvad er det for en snezone?
Det er snezone 3,5, præcis på grænsen til sone 3.J justusandersson sagde:
Håber det er en fejl, ellers ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, synes det burde være muligt at bygge hele stommen af konstruktionsvirke i størrelser, der findes hos almindelig byggevarehandel.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Tagbjælkerne skal være af limtræ i den snekzone. Forslagsvis 42x270 mm på c/c 600 mm. Hvis hver anden tagbjælke ligger lige over en regel, og hver anden ligger midt på kantbjælken, så er 45x170 C 24 tilstrækkelig. Der hænger programmet ikke med.
Klik her for at svare


