304,721 læst ·
348 svar
305k læst
348 svar
Hvorfor bruger alle OSB bag gips?
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 202 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,202 indlæg
Har ikke FTX i huset, har en FLVP. Dvs jeg kan ikke balancere graden af undertryk i huset. Da huset var nyt, skulle man trykke ordentligt på hoveddøren for at åbne. Efterhånden er elinstallation og tætningslister for vinduer/døre blevet ældre.useless sagde:
Så har man jo bygget siden man begyndte med plast i 60-70'erne. Så længe skruen sidder fast, er det helt tæt. Fjerner man skruen, sker der ingenting, fordi hullet på 4 kvadratmillimeter ikke har nogen som helst indflydelse, medmindre du af en eller anden mærkelig grund skulle have et meget kraftigt overtryk i huset.
Mit løsvirke-byggede garage er meget bedre konstrueret end mit bolighus. Installationslag for el, OSB + gips, ru brædder på taget, bedre isoleret/konstrueret i hjørnerne på ydervægge.
Med andre ord helt risikofrit at skrue nogle skruer i væggen.Tomture61 sagde:
Tog et kig på døren ind til køkkenet.. der står A30 på den (skal modstå brand i 30 minutter.)Nytt_användarnamn_2024_12 sagde:
Har også brandspjæld i køkkenemhætten, som lukker den ved 85-90 grader med en smeltesikring.
Tror nok de fleste indvendige døre klarer A15 og mange A30. A60 så kræves der lidt kraftigere grejer.
Klik her for at svare