Tomture61
useless useless sagde:
Så har man jo bygget siden man begyndte med plast i 60-70'erne. Så længe skruen sidder fast, er det helt tæt. Fjerner man skruen, sker der ingenting, fordi hullet på 4 kvadratmillimeter ikke har nogen som helst indflydelse, medmindre du af en eller anden mærkelig grund skulle have et meget kraftigt overtryk i huset.
Har ikke FTX i huset, har en FLVP. Dvs jeg kan ikke balancere graden af undertryk i huset. Da huset var nyt, skulle man trykke ordentligt på hoveddøren for at åbne. Efterhånden er elinstallation og tætningslister for vinduer/døre blevet ældre.

Mit løsvirke-byggede garage er meget bedre konstrueret end mit bolighus. Installationslag for el, OSB + gips, ru brædder på taget, bedre isoleret/konstrueret i hjørnerne på ydervægge.
 
Tomture61 Tomture61 sagde:
Har ikke FTX i huset, har en FLVP. Dvs jeg kan ikke balancere graden af undertryk i huset.
Da huset var nyt, skulle man trykke ordentligt på yderdøren for at åbne.
Efterhånden har elinstallation og tætningslister for vinduer/døre ældet.
Med andre ord helt risikofrit at skrue nogle skruer i væggen.
 
Tomture61
useless useless sagde:
Med andre ord helt risikofrit at skrue nogle skruer i væggen.
Et gæt fra en dreng, måske.
 
Nytt_användarnamn_2024_12 Nytt_användarnamn_2024_12 sagde:
En almindelig indvendig dør stopper ingen brandgasser, den som tror det, ved simpelthen ingenting om byggeri eller brande.
Tog et kig på døren ind til køkkenet.. der står A30 på den (skal modstå brand i 30 minutter.)
Har også brandspjæld i køkkenemhætten, som lukker den ved 85-90 grader med en smeltesikring.
Tror nok de fleste indvendige døre klarer A15 og mange A30. A60 så kræves der lidt kraftigere grejer.
 
  • Synes
&herr frej
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.