Hej! Har i souterrain-etagen ventilation fra ydersiden (se billede). Denne vil muligvis i fremtiden blive brugt til en køkkenemhætte, som endnu ikke findes, dvs. udsugning. Indblæsningsventiler findes både i dette rum og øvrige rum. Jeg vil indtil videre "proppe" eller tilstoppe ventilen, der ses på billedet. Diameter 100.
Har ledt efter kapper, jeg kan sætte på for at dække den, og har ikke fundet noget fornuftigt i almindelige byggemarkeder - eller har jeg spurgt de forkerte personer/kigget de forkerte steder? Søger også info om, hvordan jeg stopper indblæsningen - ønsker ikke, at der skal komme luft ind her, men via andre indtag. Har I nogle idéer og forslag? Tak på forhånd!
Har ledt efter kapper, jeg kan sætte på for at dække den, og har ikke fundet noget fornuftigt i almindelige byggemarkeder - eller har jeg spurgt de forkerte personer/kigget de forkerte steder? Søger også info om, hvordan jeg stopper indblæsningen - ønsker ikke, at der skal komme luft ind her, men via andre indtag. Har I nogle idéer og forslag? Tak på forhånd!
@Centano ikke mekanisk, bare en gitterventil mod ydersiden inklusiv kanal i væggen. Det har været en toilette i rummet denne ventil sidder i, som tidligere luftede denne vej (gammelt hus, væggene til toilettet borte). Toilettet er nu flyttet og pax sat i det nye rum. Der er andre tilluftsventiler som er tilstrækkelige på etageplanet. I øjeblikket skal netop denne ventil bare lukkes og ikke bruges er min tanke.Centano sagde:
Klik her for at svare