Jeg skal udskifte kældervinduet på billederne, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal gøre det, når det er indmuret.
Jeg har udskiftet et dusin vinduer i trævægge, men aldrig i en betonvæg.
Væggen består af 25 cm betonhulsten. Intet andet.
Hvordan plejer det at være med vinduer i betonvæg? Lægger man klodser under karmen som normalt, og isolerer som sædvanligt. Og derefter pudser på ydersiden og indersiden mod karmen?
Eller har man muret træregler ind, som man derefter har fastgjort vinduet i?
Eller hvordan kan det være gjort?
Åbningen har lidt usædvanlige mål, 141x67,5 cm. Hvis jeg skal have et 14x7-vindue i, skal jeg slå pudset væk, men det skal jeg måske alligevel gøre for at få vinduet ud?
Eller skal jeg save karmen af og bryde den ud, så pudset forbliver intakt? Men så skal jeg lægge regler i sporet og købe et mindre vindue.
Er der nogen, der kan råde mig?
Taknemmelig for svar.