Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke sagde:
[billede]

Spredte skarver med fris synes jeg er flottest.
Skjult skruning virker unødvendigt. Træk skruen 5mm ned, så forsvinder den i princippet.
Flot! MEN på det der billede ses jo skruehovederne tydeligt (uden at forstørre billedet..) og har man dem ikke i ret linje, kan man blive irriteret på det, hvis man er tilbøjelig til den slags.. Jeg kører med skjulte skruer vha. terrasseværktøj (https://www.beijerbygg.se/privat/sv...-har-enkelt-bygger-du-altan-med-dolda-skruvar), synes det fungerer rigtig godt og bliver flot :) Jeg vidste dog ikke engang, at det fandtes for en måned siden..

Utroligt! :crysmile:

• Synes
mirko
  • Laddar…
E Erik Salhammar sagde:
Lyder lidt for let for min smag.. helst vil jeg kravle under terrassen og skrue for derefter at kravle op igen til næste bræt.

Men måske kan man forbore, lime og plugge også fra undersiden? Bare for at ligesom..
Du kan jo montere terrassen nedefra, direkte gennem bjælkerne. Så det gælder om at få fat på terrasse-skruer, der er 150-200 mm lange.

Eller så kan du save alle dine terrasse-skruer over på midten og svejse en forlængelse mellem de to dele. For at kunne skrue nedefra, skal du grave en rende under hver bjælke. Når du er færdig, skal du kravle ind under trædækket og fylde renden op igen.

• Synes
Ulric og 4 andre
  • Laddar…
A andersmc sagde:
Du kan jo fastgøre brædderne nedenfra, lige igennem bjælkerne. Så det gælder om at få fat i terrassebordsskruer, der er 150-200 mm lange.

Ellers kan du save alle dine terrassebordsskruer over på midten og svejse en forlængelse mellem de to dele. For at komme til at skrue nedenfra må du grave en grøft under hver bjælke. Når du er færdig, må du kravle ind under trædækket og fylde grøfterne igen.
Du, min gode herre, er et geni!

Ellers kan det i mange tilfælde være en enorm fordel at nemt kunne skrue nogle terrassebrædder af for udskiftning eller hvis man har brug for at komme til pladsen nedenunder. Har haft gavn af den monteringsmetode mere end en gang, senest ved anlægning af ventilationskanal fra kælder ud under terrassedækket.

• Synes
Stringfellow Hawke og 1 anden
  • Laddar…
Cheesen
A andersmc sagde:
Du kan jo fastgøre brædderne nedenunder, lige igennem bjælkerne. Så det gælder om at få fat i skruer som er 150-200 mm lange.

Eller så kan du save alle dine skruer over på midten og svejse en forlængelse mellem de to dele. For at komme til at skrue nedefra, skal du grave en grøft under hver bjælke. Når du er færdig, må du kravle ind under terrassen og fylde grøfterne op igen.
Lavede et trappetrin til verandaen i morges... Skruede nedefra... Hvorfor har jeg ikke tænkt på det tidligere, det blev jo vildt flot. Trætrappetrin til veranda skruet nedenfra, placeret udendørs på græsterræn.

• Synes
fgo og 2 andre
  • Laddar…
Jeg forstår ikke, hvordan de skrues nedefra? Kan I stå oprejst under jeres altaner?

• Synes
Pin
  • Laddar…
pokasd Sljdhl sagde:
Jeg forstår ikke hvordan de skrues nedefra? Kan I stå oprejst under jeres terrasser?
Eller endda kravle ind under. Måske bygger de det hele på hovedet og så vender det om? :thinking:

• Synes
forss89 og 1 anden
  • Laddar…
P Pin sagde:
Eller endda kravle ind under. Måske bygger hele oppe ned og så vender på den? :thinking:
Man får skrue fast i den underliggende tværbræt, vælte op alt sammen på plads og derefter fastgøre den med et pladejern mod reglen på enden forstår I jo! Hvis I vil fuske, kan I lave flere sådanne med kun 4-5 brædder i bredden, men så skal man også kombinere med skrueskævhed i siden... :crysmile:

• Synes
Pin
  • Laddar…
A andersmc sagde:
For at få adgang til at skrue nedefra skal du grave en grøft under hver bjælke.
pokasd Sljdhl sagde:
Jeg forstår ikke, hvordan de skrues nedefra? Kan I stå oprejst under jeres terrasser?
Ingen problemer, så længe man graver en tilstrækkelig dyb grøft (y), eller måske er det skrevet lidt ironisk. ;):crysmile: Det kan være, at man mener, at synlige terrassebrædder skruer på et terrassegulv ikke er et kæmpe problem. :thinking:

• Synes
pacman42
  • Laddar…
Cheesen
pokasd Sljdhl sagde:
Jeg forstår ikke, hvordan de skrues nedefra? Kan I stå oprejst under jeres terrasser?
Jeg gjorde den færdig og vendte den derefter.

• Synes
pokasd
  • Laddar…
H hagv sagde:
Når vi byggede 70 m2 terrasse, så ville vi heller ikke have nogle samlinger eller synlige skruer. Så det blev fris og skruet nedefra.
[billede]
Afstanden mellem dine stolper er?

H hagv sagde:
Når vi byggede 70 m2 terrasse, ville vi heller ikke have nogen samlinger eller synlige skruer. Så det blev kantbrædder og skruet nedenfra.
[billede]
med den udsigten så er det ingen der tænker på samlingerne :-)

• Synes
Hasselhagen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.