Skal skrue noget op i gamle huller på en træ-/gipsvæg. Skruerne (skal være disse) er lidt for små, men hullet er også lidt for lille til at plugge.

Findes der noget man kan dække skruen med, inden man skruer den ind, som gør, at den sidder bedre?

Tænker noget i stil med silikone, men som hærder eller har en limende effekt.

B
Trælim og tændstik / tandstikker kan nogle gange være en enkel løsning på lignende problemer. Men måske bliver det ikke tilstrækkelig god holdbarhed til dette tilfælde?

B BSOD sagde:
Trælim og tændstik / tandstikker kan nogle gange være en enkel løsning på lignende problemer. Men det bliver måske ikke stærkt nok i dette tilfælde?
lyder godt. Skal man først lade træstikken tørre med limet i hullet? Før man skruer skruen ind?

B
B ByggGPT sagde:
lyder godt. Skal man først lade træstokken tørre med limet i hullet? Før man skruer skruen ind?
Jeg har skruet den ind direkte. Men jeg ved ikke, hvad der egentlig er bedst. Dog har jeg undgået at belaste skruen, før limet var tørret.

• Synes
ByggGPT
  • Laddar…
B ByggGPT sagde:
lyder godt. Skal man først lade træpinden tørre med limet i hullet? Før man skruer skruen ind?
Lim vådt, skruen presser/trækker pinden og fibrene sammen med limet danner gevind omkring skruen.

Men brug en tandstik eller et stykke af en ispind i stedet for en tændstik.

Hvis det er svært at få skruen løs senere, så varm den med et loddekolbe.

• Synes
fribygg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.